Medema

Duidelijke en stapsgewijze cursus.

I. van Helsdingen

Overzichtelijke cursus, motiverend door het aanbieden van lessen per post. prima te doen voor groep 8, Joep werkt nu makkelijk op zijn laptop in de brugklas.

Monique

Ik vond het tijdrovend en zou het niet snel weer doen

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw aandachtspunten. De typecursus duurt, afhankelijk van het kind zelf, zo’n 20 lesweken. Dit is best een lange periode. Om een goede typevaardigheid te krijgen, moet er echter... Bedankt voor uw aandachtspunten. De typecursus duurt, afhankelijk van het kind zelf, zo’n 20 lesweken. Dit is best een lange periode. Om een goede typevaardigheid te krijgen, moet er echter veelvuldig worden geoefend. Hierbij is vooral regelmatig oefenen belangrijk. Niet alle kinderen zullen gedurende de gehele cursus hetzelfde enthousiasme kunnen vasthouden als tijdens het begin van de cursus. Wij proberen dit zoveel mogelijk te ondervangen door lesmateriaal aan te bieden dat aansluit bij de belevingswereld van de kinderen, er steeds nieuwe dingen bij te leren en motiverende berichtjes te sturen.

Timmermans

Prima cursus noodzakelijk voor het voortgezet onderwijs

Mali Heinen

Uiteindelijk goede resultaten. Wel bleek na een aantal weken dat wij als ouders erg over de schouder mee moesten kijken. Het bleek meer werk te zijn dan verwacht voor onze dochter waardoor haar... Uiteindelijk goede resultaten. Wel bleek na een aantal weken dat wij als ouders erg over de schouder mee moesten kijken. Het bleek meer werk te zijn dan verwacht voor onze dochter waardoor haar motivatie wegviel.

H. vd Horst-van Dongen

Prima manier om binnen een half jaar een typediploma te behalen. Wanneer het kind netjes elke week de 5 opdrachten maakt dan is het goed te doen. Ik vind dat de kinderen in groep 7 een goede... Prima manier om binnen een half jaar een typediploma te behalen. Wanneer het kind netjes elke week de 5 opdrachten maakt dan is het goed te doen. Ik vind dat de kinderen in groep 7 een goede leeftijd om het typediploma te gaan halen. Als het kind jonger is dan is het een hele belasting om er elke dag mee bezig te moeten zijn en in groep 8 hebben ze al zoveel nieuwe ervaringen die ze meemaken, dat het behalen van een typediploma teveel kan worden.

Bas Mengels

Prima cursus, helaas geen vergelijkingsmateriaal. Leuk lesmateriaal, fleurig en prikkelend voor de kinderen.

jeroen van loo

Max heeft mede door Pica mede door de push van zijn moeder de lessen gevolgd.

d. Kremar

Kortom, slecht, onze dochter heeft er bijna een jaar over gedaan met heel veel tranen.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw aandachtspunten en tips. We vinden het erg jammer om te horen dat de cursus niet geheel naar verwachting is verlopen. Zeker een dochter in tranen is niet de bedoeling. Het... Bedankt voor uw aandachtspunten en tips. We vinden het erg jammer om te horen dat de cursus niet geheel naar verwachting is verlopen. Zeker een dochter in tranen is niet de bedoeling. Het toetsenbord wordt gedurende de cursus stap voor stap afgeplakt met gekleurde stickers. Daardoor maakt het in het begin van de cursus niet uit als er nog naar de vingers wordt gekeken. De letters zijn afgeplakt waardoor de kinderen ze niet kunnen zien. Wij vragen de kinderen in de lessen om hun fouten niet te verbeteren en we leggen ook uit waarom dit is. De meeste kinderen volgen onze instructies op en kunnen vrijwel zelfstandig aan de slag met de lessen. Onze cursus is echter een cursus op afstand, waardoor wij veel kunnen toetsen en constateren aan de hand van het gemaakte typewerk, maar helaas niet alles kunnen zien. Een stukje verantwoordelijkheid ligt derhalve ook bij de ouders.