L.van Vugt

Volgens de verkoper die hier bij aanvang was kon mijn dochter in groep 4 ook prima deelnemen. Het is voor Vere een heel zware klus geweest want zij maakte in het begin typfouten die met haar... Volgens de verkoper die hier bij aanvang was kon mijn dochter in groep 4 ook prima deelnemen. Het is voor Vere een heel zware klus geweest want zij maakte in het begin typfouten die met haar spellingvaardigheid te maken hadden. Zij zag deze fouten wel terug en wijdde ze aan de kennis van de letters achter de toetsen.
Vere is een kind dat het heel graag goed doet, zij is misschien niet altijd de grootste doorzetter. Ze raakte gedemotiveerd. Zo werd het een cursus die ook mij dagelijks een half uur kostte want de gemaakte afspraak met meneer dat VEre het zou willen en niet mama's cursus zou zijn, raakte in verval. Vere heeft huilend achter de laptop gezeten aangezien ik niet wilde dat ze opgaf (levensles ofzo) en dat de duur betaalde Euro's niet verloren zouden zijn.
De support van de juffrouw Sandra viel mij een beetje tegen. Verre stuurde soms grapjes of babbeltjes waar helemaal geen reactie op kwam; dat beetje contact had haar meer gemotiveerd.

Reactie Picatypen:

Wij hebben contact opgenomen met de familie en hun ervaringen besproken. De cursus verliep bij hun jongste dochter helaas iets minder soepel dan bij een eerdere dochter. We hebben de diverse... Wij hebben contact opgenomen met de familie en hun ervaringen besproken. De cursus verliep bij hun jongste dochter helaas iets minder soepel dan bij een eerdere dochter. We hebben de diverse onderwerpen besproken en de situatie uiteindelijk op een prettige manier afgerond.

J. van der Zwan

De typecursus zat op zich goed in elkaar. Vond het alleen jammer dat de feedback niet echt persoonlijk was, maar duidelijk voorbewerkt (een mail voor een goede ll en een voor een zwakkere). Soms had... De typecursus zat op zich goed in elkaar. Vond het alleen jammer dat de feedback niet echt persoonlijk was, maar duidelijk voorbewerkt (een mail voor een goede ll en een voor een zwakkere). Soms had Merel een persoonlijke vraag, maar daar kreeg ze geen antwoord op.
Ook (maar dat weet ik niet zeker) kreeg ze geen feedback op de snelheid waarmee ze typte, wel een onderdeel wat ik erg belangrijk vind. Ze kan nu wel redelijk blind typen, maar haar snelheid ligt wel redelijk laag, omdat ze daar onvoldoende mee geoefend heeft.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw feedback op de cursus van uw dochter Merel. In twintig weken tijd proberen wij kinderen een goede typevaardigheid bij te brengen. De eerste helft van de cursus richten wij ons op het... Bedankt voor uw feedback op de cursus van uw dochter Merel. In twintig weken tijd proberen wij kinderen een goede typevaardigheid bij te brengen. De eerste helft van de cursus richten wij ons op het aanleren van de letters. Pas als deze goed in het geheugen zitten, kunnen wij een start gaan maken met het opbouwen van de snelheid. Het einddoel is een snelheid van ongeveer 120 aanslagen per minuut. Veel kinderen zitten aan het einde van de cursus al ver boven deze snelheid. Merel zat hier iets onder. Wij hebben echter ook rekening gehouden met het feit dat zij licht dyslectisch is. Zij heeft, met dat in ogenschouw genomen, volgens ons een keurig eindresultaat behaald waar zij trots op kan zijn. Bij veelvuldig gebruik van de aangeleerde vaardigheid zult u merken dat de snelheid ook nog verder omhoog gaat. Het idee van tussentijdse evaluatie spreekt ons zeker aan. Bedankt voor de suggestie. Dit is wellicht iets om in de toekomst verder uit te werken.

B. Smit

Mijn zoon heeft in 20 weken een typdiploma gehaald. Soms was het voor hem moeilijk zichzelf aan het typen toe te zetten, maar het is hem gelukt!

Balvers

Positief, handige manier om zelf te leren typen. Kan gewoon thuis gedaan worden met begeleiding van docent per mail.

Diana Hovenga

Prima cursus. Kind weet precies wat ze moet doen, als ouders hoef je nergens achteraan.

Liesbeth

Goede ervaringen met pica. Wel moet je kind zelf ook gemotiveerd zijn. Anders is het erg frustrerend om als ouder voortdurend je kind te moeten motiveren.

Idsardi

Goede manier om het typen op redelijk jonge leeftijd al te leren.

gea Slomp

Onze ervaring is wel positief. het wordt opgebouwd in kleine stapjes.

Winanda Smits

Goede communicatie, alleen de begeleiding aan het einde van de cursus was een beetje weinig, omdat onze zoon met de snelheid en foutloos niet op schema lag. Hij zwom een poosje in het rond zonder... Goede communicatie, alleen de begeleiding aan het einde van de cursus was een beetje weinig, omdat onze zoon met de snelheid en foutloos niet op schema lag. Hij zwom een poosje in het rond zonder begeleiding.

Debora Bastiaannet

Vond de map duidelijk. Wel jammer vind ik dat je zelf geen mail krijgt als ouder hoe en wat.
Ik vind het zelf ook apart dat je van afstand toetsen kan beoordelen. Want ze kunnen het bij wijze van spreken zo een paar keer overdoen alvorens ze het versturen, dus dan hebben ze nooit foutjes...
En hoe beoordeel je hoeveel aanslagen ze per minuut heeft als je er niet live bij bent.
Weet nu niet of ze het ook daadwerkelijk in de vingers heeft.