VAB

LAPORTE Erik

Ik denk één van de slechtste reisbijstandsverzekeringen. Nagenoeg niets ondernomen door VAB om onze terugkeer uit Mexico te regelen, met hulp uit België hebben we alles zelf moeten regelen (verdere betaling hotelkosten 5 nachten, retourticket vliegtuig, vervoer van en naar luchthaven en naar huis). Ons tijdens ons verblijf van het kaste naar de muur gestuurd (steeds verwijzen naar TUI om alles te regelen) en TUI verwees ons naar VAB. Schadedossier eerst niet ontvangen, dan weer wel, etc. Bij afhandeling schadedossier veel kosten deels geweigerd door gebrekkige kennis (misrekening aantal nachten verlengd verblijf, andere wisselkoers aangerekend in nadeel van de klant, beijsstukken vragen voor landen waar dergelijke zaken niet kunnen of ongebruikelijk zijn, bewijsstukken opnieuw vragen die initieel wel in het dossier zaten (weeral de consument aan het lijntje houden en laten wachten met de betaling van de geleden schade, ... maar telkens met het oog om zo weinig mogelijk terug te betalen aan de klant. Kortom : dit is geen waardige reisbijstandsverzekering of althans de naam niet waardig.

Reactie VAB:

Klanten ontzorgen en een veilige terugkeer garanderen bij repatriëring vinden we belangrijk. Het spijt ons dat jullie teleurgesteld zijn in onze service. Bij het zoeken naar oplossingen zijn we gebonden aan voorwaarden van het contract. Jammer genoeg was overleg moeilijk door beperkte bereikbaarheid.
Voor de verdere terugbetaling wachten wij nog op jullie attesten. We nemen opnieuw contact op om jullie dossier verder op te volgen.

Score voor VAB: 1/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: Men mag mij hierover contacteren voor meer details