Erik PRIËLS

Alles tot en met de levering was piekfijn.
Echter na minder dan 2 jaar, doet de batterij het niet meer.
Naverkoop reageerde snel en vriendelijk, doch na de batterij te hebben opgestuurd (€19), wordt ze getest en... stuk. Wordt NIET onder waarborg vervangen...
Batterij gekocht op 22 oktober 2013. Voor GOLDWING 1500 (1994).
Volgend schrijven richtte ik op 29 juli 2015, aan MAPP :
"Bij ontvangst heb ik deze in werking gesteld zoals dit wordt aangegeven in de gebruiksaanwijzing.
Tijdens de korte periode dat ik niet rijd (1,5-2 maand - winter), staat de motor zoals steeds vorstvrij gestald in onze garage.
Hij wordt dan aangesloten op een druppellader, PERFORMANCE CHARGER, van HEIN GERICKE.
Toen ik de motor dit jaar na een korte winterstop (februari 2015) trachtte te starten, was de batterij onvoldoende geladen? Dan maar opgeladen met een klassieke lader.
Doch sinds toen is de batterij als ik een paar (2-3) dagen niet heb gereden telkens ontladen. Aansluiten, tijdens deze korte onderbrekingen, aan de druppellader helpt dan niet.
De batterij houdt klaarblijkelijk zijn spanning niet lang meer bij.
En dit na minder dan 1,5 jaar gebruik."
Na de batterij opgestuurd te hebben, wordt ze getest en krijg ik de melding dat ze stuk is en dat dit niet onder waarborg valt?!
Vandaag (14 augustus '15) de vraag gesteld wat ik dan wel verkeerd zou hebben gedaan.
Ik wacht niet op antwoord om mijn ervaring met dit product en dienst te schrijven.

Reactie AccuDienst.nl:

Bedankt voor uw review, we stellen dit zeer op prijs. Fijn ook om te horen dat u erg tevreden was over de snelheid van levering en onze reactiesnelheid.
Na ontvangst van de accu hebben we deze direct gemeten en de accu had toen nog maar 8,1V. Dit geeft aan dat de accu (lange tijd) te diep is ontladen, wat helaas buiten de garantie valt.
Misschien dat uw druppellader de accu 'overladen' of juist niet genoeg geladen heeft., aangezien het defect is ontstaan tijdens de winterstop.
Wij hebben de accu daarop met verschillende laders geprobeerd te reconditioneren en op te laden, helaas zonder het gewenste effect.
Hierdoor kunnen wij enkel vaststellen dat de accu te diep ontladen is geweest en de garantie hierdoor helaas vervallen is. Deze conclusie is later bevestigd door de importeur die de accu opnieuw getest heeft.
We hebben u een nieuwe accu met korting aangeboden om de pijn enigszins te verzachten.
Vanzelfsprekend hadden we u liever positief nieuws gegeven want dit is voor niemand leuk.

Score voor AccuDienst.nl: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: Motorbatterij: Yuasa YTX24HL-BS AGM accu 12V 21Ah(...