Roy van Wanrooy

Ik ben hier geweest om roest te verwijderen van mijn '98 Sunny wagon, bij de dorpels. De kosten werden van tevoren besproken (400 euro), maar mochten er meer kosten bijkomen zou ik gebeld worden, prima business tot noch toe.

Een paar dagen later (ongeveer drie dagen) werd ik dus gebeld. Er was roest aan de bodemplaat geconstateerd en er was wat vliegroest in de wielkasten, ik had dan ook van tevoren aangegeven dat ik al 'opbubbeling' van het materiaal zag aan de bodemplaat (dus kon duiden op beginnende roest) en of hier nog even naar gekeken kon worden. De extra kosten waren 400 euro extra (800 euro in totaal), echter MOESTEN DEZE PER CONTANTE BETALING VOLDAAN WORDEN zodra ik mijn auto kwam ophalen. Hoewel ik het apart vond dat je bij een bedrijf met nochtans een pinapparaat een GROTE contante betaling moest doen, ben ik er mee akkoord gegaan.

Twee dagen later werd ik in de ochtend gebeld dat de Sunny opgehaald kon worden. Zo gezegd zo gedaan, dus ik (een paar uur later, dezelfde dag) met een flinke duit geld van 16 briefjes van 50 van het centrum (moet eerst nog pinnen alvorens ik daar naartoe liep) naar het industrieterrein van Dongen AL LOPEND (had ik ook meermaals aangegeven).
Ik had achteraf (dus nádat ik de auto weggebracht had) gelezen dat men die voor een algemene reparatie DAT DOOR DE VERZEKERING WORDT VERGOED (let op: ik moest dit uit eigen zak betalen, maar ik had het erg graag voor over aangezien geld geen probleem was voor de erfstuk van mijn in 2021 overleden vader) een HAAL EN BRENGSERVICE wordt aangeboden (ook waarbij ze het ZÉLF aanbieden).. Vond het tevens ook geen probleem om te lopen, daar niet van (ik woonde dichtbij (Plan West II) en voor mij was die 30 minuten looptijd een goede oefening voor mijn conditie) maar LET OP:
Bij de afrekening vroeg ik om een factuur. "Ja, die kan ik wel opmaken maar dat is EXCLUSIEF BTW"... Ik heb eigenlijk al het maximum betaald voor een 3-punts lasreparatie (kosten hiervan zijn gebruikelijk rond de €700,-), ik heb bewust geen gebruik gemaakt van de haal-en brengservice (toen ik hierover begon was het antwoord : "maar je had het ook niet gevraagd", maar waarom kan zoiets dan wél bij anderen AANGEBODEN worden vraag ik me af?) dus heb er wel bij gezegd dat ik het al een behoorlijk bedrag vind, met weinig tegenprestatie van service (de werkkosten heb ik immers met die betaling al vergoed, en valt dus niet per sé onder service in mijn ogen) en dat een factuur (dan wel KWITANTIE) eigenlijk standaardprotocol is - vooral bij zulke behoorlijke bedragen. Hoe kon ik anders bewijzen dat
A) ik betaald had
B) de service verleend werd?
Dus zoals ik al zei heb ik uiteindelijk (met héél veel tegenzin, de kwitantie werd dan ook overhandigd en hij liep zonder wat te zeggen weer weg) een kwitantie meegekregen.
De sleutels moest ik trouwens er zelf nog bijvragen, anders was het zo moeilijk weg komen hè...

Wat betreft de reparatie is het zéér professioneel gedaan, de afspraken worden nagekomen en het plaatwerk is netjes afgelast en behandelt met tectyl.
Ik raad dus dit bedrijf echter wél aan, als je óf wat sterker in je schoenen staat (en weet van onderhandelen) óf alles door de verzekering laat vergoeden (viel mij ook op hoe beleefder men was bij men die all-risk verzekerd waren).

Service is naar mijn mening hier ver te zoeken, en selectief...

Score voor ASN Autoschade van Peer Dongen: 2/5
Roestverwijdering