Ilse

Ik heb de opleiding MBCT gevolgd voor mijn eigen ontwikkeling (na een lichte burn-out), en om een basis te hebben om in de toekomst als MBCT trainer aan de slag te gaan. Dat eerste is wel deels gelukt, al denk ik dat het meedoen met de lessen dan wel aanvullend zou moeten zijn. Het laatste, dus zelf training geven is naar mijn mening niet aan de orde alleen op basis van de lesstof. Ik ben zelf docent dus ik weet hoe ik de lesstof moet overbrengen, echter de methode van alleen lezen en dan vragen maken, die allemaal vaak letterlijk terug te vinden zijn in de tekst, is volgens mij onvoldoende om de materie echt te begrijpen of te toetsen. Ik vind het niet voldoende om na het behalen van je diploma te kunnen stellen dat je je mindfulnesstrainer mag noemen. Ook mis ik een goede bronvermelding. Ik denk dat je, om een goede trainer te kunnen zijn, echt in de praktijk, onder begeleiding moet kunnen trainen. Ik begrijp dat dat ook niet haalbaar is voor dit bedrag. Het heeft mij zeker iets gebracht en ik zal vast nog wel eens in de boeken kijken, maar ik zou het niet aanraden wanneer je hier je professie van wilt maken.

Score voor Civas Opleidingen: 2.5/5
Zou u Civas Opleidingen aanbevelen? Nee