Herman Zoetendal

Ik ben nu bezig met de opleiding Opvoedcoach als ondersteuning voor mijn werk als o.a. jongerencoach. In tegenstelling tot de opleidingen Lifecoach en Jongerencoach van Civas vind ik de opleiding opvoedcoach ver beneden peil. Ik ben half november 2020 begonnen en ben nu bij les 11, maar de stof is zeer gedateerd. Ik heb het idee dat de stof voor deze opleiding zeker 10 jaar oud is en sommige delen misschien nog wel ouder. Dat kan echt niet in een zo snel veranderende maatschappij. Zo wordt bijv. in hoofdstuk 13 vermeld dat decentralisatie van de jeugdzorg in 2015 in moet gaan. Dat is inmiddels 6 jaar geleden. Dit hoofdstuk dus nog ( ver) voor 2015 geschreven. Daarnaast zijn een aantal hoofdstuk een samenraapsel van literatuur met herhaling en te weinig samenhang, Zeer teleurstellend wat mij betreft en zonde van het geld.

Reactie Civas Opleidingen:

Beste Herman,
U heeft inmiddels contact gehad met onze studiebegeleider. Zoals aangegeven is de opleiding Opvoedcoach recent geheel geüpdatet. Om u tegemoet te komen, heeft Civas u aangeboden deze vernieuwde opleiding kosteloos toe te zenden. Het doet ons plezier dat u op ons aanbod bent ingegaan.
Wij willen u nogmaals bedanken voor het uiten van uw ongenoegen. Daar leren wij van en het houdt ons scherp.
Hartelijke groet, team Civas

Score voor Civas Opleidingen: 1/5