Dominique Sijs

Een niet al te beste eerste ervaring: ik heb een geheugenkaart voor m'n fototoestel aangekocht, dat defect blijkt te zijn, daarenboven bleek de verpakking ooit al opgeknipt geweest en terug dichtgeplakt !!
Ik kopieer even de mail die ik net naar Codima heb verzonden:
Geachte,

Gisteren (zaterdag 11/10/14) kwam ik mijn bestelling ophalen in de winkel.
Het ging om een Kingston MicroSD van 32 GB, en een Kingston SDXC van 64 Gb, voor in mijn Nikon D80.
Met de MicroSD kaart ging alles goed, tot ik de SDXC 64 Gb in m'n fototoestel stak.
Het toestel vraagt me om m'n kaart te formatteren, wat me vrij normaal lijkt. Vanaf ik dat doe, krijg ik de melding dat m'n kaart vol is, terwijl er helemaal niks op staat.
Ik heb opnieuw en opnieuw geprobeerd en me suf gezocht waaraan het lag. Toen ben ik beginnen Googlen en zag ik dat er nogal mensen waren geweest met dat probleem, en als het probleem niet opgelost geraakt, dat de kaart stuk is en dat je terug naar de winkel moet.
Door dit laatste te lezen, neem ik de verpakking erbij, en ontdek ik zo dat de verpakking ooit opengeknipt is geweest en met tape terug werd dichtgeplakt.
Er is dus duidelijk iets mis met dit hele verhaal ! Wellicht werd de kaart ooit teruggebracht en is ze terug te koop gesteld - ik zal er maar vanuit gaan dat het niet bewust was.

Dit komt me heel slecht uit: ik vertrek op vakantie 24/10 en heb nauwelijks nog tijd om weer een rit tot Gent te maken (ik woon in Temse), maar ik vrees dat dit wel zal moeten.
Een extra rit voor het omwisselen van een defect aangekochte kaart, is daar een compensatie voor? Ik hoop van wel, want ik ben een nieuwe klant en dit is geen al te beste eerste ervaring.
Of kan u eventueel een nieuwe, correct werkende kaart naar mijn thuisadres sturen, ZONDER extra kosten? Kan u mij dan garanderen dat ik de kaart op tijd ontvang?

Graag uw reactie !

Ter info: mijn klantnummer = 29822
Kasverkoop nummer op de factuur = 103710

Reactie Codima.be:

Mevrouw,
uw opmerkingen zijn onterecht. we hebben er alles aangedaan om het probleem op te lossen.
geheugenkaart die u bestelde is te snel voor uw camera. Die kan er niet met overweg.
ondertussen heeft u van ons zonder verzendkosten tragere kaartjes opgestuurd gekregen en deze werken wel met de camera.
mvg
codima