Deskundigheid
Snelheid
Persoonlijk
Duidelijkheid

Stijn Kouwenhoven

Oplichting. Niet mee in zee gaan. Kies aub een andere rechtsbijstandsverzekering.
Voor het afsluiten van de verzekering gevraagd of bepaalde zaken binnen de dekking zouden vallen en of het anders mogelijk was een aanvullende verzekering af te sluiten. Het betrof geschillen mbt het eigendomsrecht van een appartement dat ik verhuur en niet bewoon.
Antwoord gekregen dat het gewoon verzekerd was. Op basis van deze informatie heb ik de keuze gemaakt de verzekering van DAS af te sluiten.
Nu, ruim 2 jaar later heb ik een probleem met een dakkapel en wil gebruik maken van rechtsbijstand en zeggen ze doodleuk dat het niet onder de dekking valt. Heel erg slecht dit. Zeker omdat ik de mailwisseling van rond het afsluiten van de verzekering nog zwart op wit heb. Duidelijk totale schijt hebben ze aan hun klanten. Laat het hier uiteraard niet bij zitten, maar toch wil anderen waarschuwen om geen verzekering bij DAS af te sluiten.

Hier zal wel een standaard antwoord op komen dat je en klacht kunt indienen via de website bla bla bla, dit heb ik uiteraard gedaan en er komt hetzelfde antwoord als in de eerdere afwijzing en wordt niet serieus gekeken naar het ijzersterke argument dat bij afsluiten van de verzekering inbegrip van dekking van het voornoemde geschil, schriftelijk bevestigd werd en dat dit voor mij de enige reden was een betalend lid van DAS te worden, dan kun je dus niet later zeggen dat het niet gedekt.
In vergelijking: als je in een winkel iets wil kopen en er staat een bepaald prijskaartje op of de reclame folder stond een bepaalde prijs en bij afreken slaat de scanner een duurdere prijs aan, dan moet de winkel het je toch verkopen voor de prijs waarmee ze adverteert of waarmee t in het schap ligt. Het is gewoon juridisch bindend.

Reactie DAS Rechtsbijstand:

Goedemiddag Stijn, bedankt voor de review. Jammer dat je deze ervaring met ons hebt. Mocht je meer informatie willen over je klacht dan kun je mailen naar klacht@das.nl
Vriendelijke groeten,
Irene