Mansour Jafarzadeh

Beste klanten,

Graag wil ik mijn negatieve ervaring met jullie delen en daarbij een advies geven: vraag altijd naar het rentepercentage en de vervolgstappen van het gesprek.

Via Marktplaats zagen we een auto waarvoor het bedrijf had aangegeven financiering aan te bieden. We hebben een lange rit van 80 minuten gemaakt voor een proefrit. Ik sprak met Firma Blokweg Financieel Adviseurs en vroeg of het mogelijk was om de zaken snel af te handelen. Blokweg gaf aan dat het normaal 4-5 werkdagen duurt, maar dat ze het in 2-3 werkdagen konden regelen.

Op donderdag 1 augustus 2024 nam ik contact op met Blokweg Financieel Adviseurs en sprak met een van hun collega's, waarbij ik de urgentie van de spoedige levering van de auto benadrukte. Ze vroegen om een foto van mijn rijbewijs en bankpas, wat ik direct stuurde. Na drie werkdagen vroegen ze om een kopie van mijn identiteitskaart of paspoort. Ook dat heb ik direct geregeld, en ik vroeg opnieuw of het nog op tijd zou zijn. Blokweg bevestigde dat dit het geval was.

Op de vierde werkdag stuurde ik een bericht dat, als de zaken die dag niet rond kwamen, ik niet verder zou gaan met de aankoop van de auto. Ondanks dat zij vier werkdagen eerder telefonisch hadden aangegeven dat alleen mijn rijbewijs en bankpas nodig waren, vroegen ze nu om een kopie van mijn identiteitskaart. In Nederland wordt een rijbewijs ook als geldig identiteitsbewijs beschouwd, maar desondanks werd er om mijn identiteitskaart gevraagd, die ik op 5 augustus 2024 stuurde.

Op 6 augustus 2024 werd ik gebeld door een medewerker die aangaf dat het langer zou duren. Ik gaf aan dat ik de auto dan niet meer wilde, omdat zij hun afspraken niet nakwamen. Ze hadden al twee keer hun afspraken niet nageleefd.

Direct daarna belde ik een andere firma, FinancialLease.nl. Tijdens een telefonisch gesprek van 5 minuten dienden zij de aanvraag in bij de bank, kregen goedkeuring en stuurden een e-mail. Ik gaf direct mijn akkoord, en de gegevens konden naar het autobedrijf worden gestuurd.

Het is dus allemaal mogelijk, maar sommige bedrijven hanteren hogere rentetarieven dan andere.

Kortom, afspraak is afspraak. Als je je belofte niet kunt nakomen, geef dat dan aan het begin aan en niet na vier werkdagen. Onbeleefdheid en een gebrek aan klanttevredenheid zijn onacceptabel.

M. J

Sterke en/of verbeterpunten?

Afspraak is afspraak.

Reactie De Autofinancier:

Beste M.J.,
Bedankt voor het delen van je ervaring. Het spijt me te horen dat je deze negatieve ervaring hebt gehad. We begrijpen hoe belangrijk het is om duidelijkheid en betrouwbaarheid te bieden in financiële transacties, vooral bij de aankoop van een auto.
Graag wil ik benadrukken dat we normaal gesproken geen exacte uitspraken doen over de duur van financieringsaanvragen, maar een inschatting geven op basis van het aantal werkdagen. Dit komt doordat we afhankelijk zijn van verschillende partijen, waaronder banken en autobedrijven, voor het afronden van de transactie en de levering van de auto.
Het spijt me dat in dit geval de communicatie niet optimaal is verlopen en dat je uiteindelijk elders een betere ervaring hebt gehad. We nemen je feedback mee en zullen kijken hoe we onze processen kunnen verbeteren om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen.
Bedankt voor je openheid en we wensen je veel plezier met je nieuwe auto.
Stevan

Score voor De Autofinancier: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Vw