W. van Schaik

Over het algemeen tevreden. Maar in januari èn februari extreem hoog energieverbruik...ik heb gebeld naar Engie maar konden niets voor me doen. Verwezen naar Enexis. Standaard verhaal..ze kunnen de slimme meter testen maar als die niks aangeeft mag je zelf ruim €500 neerleggen. Maart ook nog ruim boven ons gemiddeld verbruik daarna weer 'normaal'. Zeer waarschijnlijk geeft de zgn. slimme meter schommelingen aan in het verbruik. Want na maart is het verbruik weer zoals de jaren ervoor.
Het betekent wel dat wij van €101 naar €170 moesten om niet later fors te moeten bijbetalen!

Engie is onze energieleverancier..wij betalen aan jullie. Als we met zo'n probleem bij jullie om hulp vragen zou het fijn zijn dat er moeite werd gedaan om er achter te komen waarom een klant zulke extreem hoge verbruiken zijn. Bv. januari 385 kWh en febr. 441 kWh, maart 200 kWh!!

Reactie ENGIE Energie Nederland:

Goedemorgen,
Bedankt voor je review! Ik zie inderdaad dat je uitgelezen verbruik anders is dan voorheen. Het lastige is dat er niet zichtbaar is waar je verbruik naartoe is gegaan. Wij krijgen helaas enkel je meterstanden binnen. Ik zie dat je op de jaarafrekening naar verwachting wel geld terug krijgt gelukkig maar dat neemt niet weg dat je naar het lijkt inderdaad meer kosten hebt gehad dan je vooraf verwacht had.
Ik wens je nog een fijne dag!
Pauline - ENGIE Webcare

Score voor ENGIE Energie Nederland: 3/5
Beveel je dit bedrijf aan Ja
Product of looptijd contract: Vast contract tot 1 sept. 2024