Klantenservice
Kwaliteit van het artikel
Levering

De website werkt ten eerste niet goed op mobiele telefoons en vergelijkbare apparaten. Dat is al het eerste teken van een ouderwets bedrijf.
We kregen de bestelling redelijk snel binnen, daar tevreden over. De kleur van de kussenslopen die wij besteld hadden kwamen echter niet overeen met de afbeelding en was simpelweg niet wat wij zochten. Geen probleem, retouren is tegenwoordig makkelijk... denk je. Blijkt dat Essenza Home nog een retoursysteem heeft zoals ik dat ken van Neckermann en Wehkamp uit 1995. Geen online aanmelding van je retour. Enkel een briefje in de doos waar je een ouderwets artikelnummer, naam, aantal, en reden in moet vullen. Vakjes zijn veel te klein, je moet met een mini handschrift schrijven en zelfs dan past het niet. Je moet een "order nummer" en "klantnummer" invullen, maar in je mail krijg je alleen een bestelnummer. Dat blijkt dus weer iets anders te zijn! Je moet dus echt heel actief zoeken naar nummers van Essenza zodat je het juiste nummer in kan vullen. En dan in de doos, retoursticker erop (daar hebben ze gelukkig nog wel aan gedacht) en naar een DHL punt brengen.

Al met al, doet me denken aan 1995 Wehkamp en Neckermann. Kan veel moderner. Online aanmelden retour zonder al dat invul-gedoe is tegenwoordig toch wel de norm, vind ik. Ik ga hier denk ik niet meer bestellen. Te veel moeite.

Reactie ESSENZA HOME:

Bedankt voor de review.
Wat vervelend dat de kleur van de kussenslopen niet overeen kwamen met de afbeeldingen op onze webshop. Kun je je contactgegevens achterlaten via webstore@essenzahome.nl? Dan nemen we even contact met je op zodat we het hopelijk kunnen oplossen voor je.
Verder waarderen we jouw feedback met betrekking tot het retourproces bij ons en we zullen deze feedback ook meenemen.
Alvast bedankt voor het sturen van je contactgegevens!

Score voor ESSENZA HOME: 2/5
Zou u ESSENZA HOME aanbevelen? Nee