Expert

Harry

Nadat onze 8 jaar oude Zanussi wasmachine kuren begon te krijgen niet lang getwijfeld en weer een Zanussi gekocht. Een lindo 500.
Deze heeft welgeteld twee jaar en drie maanden probleemloos en ook tot onze tevredenheid gewassen, tot dat de machine door de kamer begon te springen tijdens centrifugeren. Gelukkig was ik thuis om de machine uit te zetten want deze stond niet alleen te dansen, er kwam rook uit het zeepbakje!! De binnenkant van de trommel ter hoogte van het lager was zo heet geworden tijdens het centrifugeren dat ik mijn hand er niet meer op kon houden.
Na openen van de achterzijde en demontage van de riem en de poelie bleek dat het lagerhuis waar het lager in geperst zit los was gekomen uit de kunststof kuip en dit is gaan draaien in de kuip waarbij er zoveel hitte vrij kwam dat de kuip begon te smelten. Gelukkig was er iemand thuis om op tijd de machine uit te zetten, anders was misschien de hele keet in rook opgegaan.
Hierop contact opgenomen met de leverancier "Expert" in Wezep. Deze heeft een reparatie melding gedaan bij de Elecrolux Groep en deze was genegen om voor de somma van €219,00 een monteur langs te sturen om even te kijken wat er loos was met de machine, want ja, de garantie was verlopen. Hier ben ik dus niet mee akkoord gegaan want er bestaat zoiets als wettelijke garantie en in dit geval heb je gewoon recht op een kosteloze reparatie of als dit niet mogelijk is een kosteloze vervanging.
Weer terug gegaan naar Expert en deze verschool zich natuurlijk achter het feit dat de garantie verlopen was en er helaas kosten waren verbonden met een eventuele reparatie.
Aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in het merk Zanussi en een andere wasmachine wil aanschaffen met een korting van de helft van de aanschafprijs. Helaas, maximaal €100,00 korting kon ik krijgen op aanschaf van een nieuwe AEG. Na enig "aandringen" mijnerzijds is er €160,00 korting gegeven op de aanschaf van de nieuwe wasmachine.
Moraal van dit verhaal: Schaf geen Zanussi wasmachines aan, het zou zo maar je huis kunnen kosten en de club Electralux Groep geeft dus niet thuis als de machine total los is als deze direct na de garantie defect raakt. Tevens Zou ik ook nog eens nadenken om wat bij Expert in Wezep wat aan te schaffen. Zolang alles draait zoals het hoort mag je met goede reviews komen, mocht er stront aan de knikker zijn is de service ver te zoeken.
Ik moest deze frustratie even kwijt, sorry.

Helaas kun je geen negatief cijfer geven. Een tien min is op zijn plaats voor zowel kwaliteit als service.

Score voor Expert: 1/5