Expert

Schulte

Vorig jaar september een kookplaat, in de winkel, uitgezocht en de verkoper daarbij aangegeven, dat ik nog een nieuwe groepenkast ging laten plaatsen in de meterkast. In de veronderstelling dat het een 2 fasen kookplaat is, de installateur een fornuisgroep laten installeren, en vervolgens de kookplaat in december, in de winkel, besteld. Op de orderbevestiging stond naast de kookplaat ook een 5-aderige aansluitkabel met perilex stekker. Zodoende, is mij niet opgevallen dat er niets niet klopte.

Toen de monteur en collega, tussen kerst en oud en nieuw, de kookplaat wilden installeren en hem uit de doos haalden, bleek het een 1 fasen kookplaat te zijn. De verkoper had destijds nog aangegeven, dat zijn collega eerst alles doormeet alvorens de kookplaat aan te sluiten. Wat wil je doormeten aan een 1 fasen kookplaat? Dat is de stekker in het stopcontact en je kunt koken. Heel simpel gezegd.

De monteur gaf de optie om een 70 cm kookplaat te installeren i.p.v. 60 cm, omdat deze bij hun op voorraad was. Anders zou er een besteld moeten worden. Voor de laatste optie gekozen en m.b.v. de monteur een nieuwe kookplaat uitgezocht. Deze is vervolgens begin januari geïnstalleerd.

De monteur en zijn collega hebben prima werk geleverd, maar de verkoper had mij van beter advies moeten voorzien, dan had ik de juiste kookplaat in een keer besteld. Blijkbaar heeft de beste man geen verstand van kookplaten.

Score voor Expert: 3.5/5
Woonplaats TER APEL