Informatie op de website / Advies in de showroom

Pieter Rotmans

Zeer slechte oplevering en dienstverlening gehad. Haardenexpert levert niet wat ze beloven! Wij hebben voor ruim 8000 euro een haard en meubel gekocht. Veel problemen gehad. Het heeft ons veel tijd, moeite en ergenis gekost en uiteindelijk hebben we niet gekregen wat we hebben besteld:

- een meubel zonder plint (waren ze vergeten)waardoor de lades niet open kunnen als de vloer zou worden gelegd;
- een gasleiding die zeer onveilig is gelegd ( los in de kruipruimte ipv onder de grond of genageld tegen de muur). 2 erkende haardenbedrijven waren sprakeloos toen ik ze de situatie liet zien: Als er iemand op stapt, dan heb je grote kans op een gaslek;
- in plaats van de mooie lades uit de showroom hebben we goedkope 'IKEA' lades gekregen.
- de diepte van de meubel is 5cm minder diep! Reactie in eerste instantie van Haardenexpert is dat het logisch is dat je dit niet controleerd, maar toen bleek dat ze de schuld niet af konden schuiven op de meubelmaker, had ik ineens de tekening beter moeten controleren. We sturen deze tekening met maten niet voor niks mee met de offerte. Dat hadden ze echter niet gedaan en deze heb ik zelf veel later zelf moeten opvragen in verband met elektra.
- slordige afwerking van de leidingen.

Het enige wat Haardenexpert heeft gedaan is de schuld afschuiven op hun onderaannemer: de meubelmaker (wij zijn ook in de maling genomen, aldus de verkoper), maar hun fouten herstellen doen ze niet! Als we alsnog de bestelde diepte zouden willen hebben, dan moesten we €500,- bijbetalen(!!). Hoe durf je dit te vragen als je voor ruim €8000,- een haard besteld en alle bovenstaande punten fout gaan? Reactie van Haardenexpert: we herstellen toch bijna alles? Ja, maar als ik bijvoorbeeld niet langs was gegaan om de lades te controleren, dan had ik lades gehad van veel minder kwaliteit. Laat staan alle tijd, kosten en ergenis die we hebben gehad!

Kortom: wil je een goede haard bij een eerlijke zaak, ga niet naar Haardenexpert, maar ga naar een bedrijf dat wel is aangesloten bij een branchevereniging zoals SVG.

Reactie Haardenexpert.nl:

Geachte heer Rotmans,

Erg spijtig om te lezen dat u Haardenexpert op een dergelijke wijze heeft ervaren. Als professionele haardenzaak streven wij altijd naar 100% klant tevredenheid en het zit ons dan ook altijd erg dwars als een enkele klant niet de positieve ervaring heeft met ons zoals dat verwacht mag worden van de Haardenexpert. Wij willen als Haardenexpert allereerst inhoudelijk reageren op de punten die u aanhaalt:

- een meubel zonder plint (waren ze vergeten) waardoor de lades niet open kunnen als de vloer is gelegd;
Dit was een misverstand van de meubelmaker en dit is per direct zonder aarzeling hersteld.
- een gasleiding die zeer onveilig is gelegd!. Ik heb 2 andere erkende haardenbedrijven de situatie laten bekijken en die waren sprakeloos hoe het was geleverd). Een gasleiding moet in de kruipruimte of onder het zand worden gelegd, of tegen de muur worden genageld. Bij ons lag hij los op de grond, waardoor als er iemand op stapt je een grote kans op een gaslek hebt (Haardenexpert is dan ook niet aangesloten bij een branchevereniging zoals SVG, zegt genoeg lijkt me)
Dit punt wordt enigszins uitvergroot aangezien het helemaal geen gevaarlijke situatie betrof. Het belangrijke is echter dat wij de gasleiding op een zeer korte termijn hebben gebeugeld zodat de kans op betreding niet meer van toepassing was en de wensen van u omtrent de gasleiding waren voldaan. Het feit dat de Haardenexpert niet aan is gesloten bij een branchevereniging zoals het SVG berust op hele andere gronden dan degene die u stelt. Wij zijn als Haardenexpert erkend DE-installatiebedrijf net als de meeste SVG leden. Het niveau van professionaliteit van Haardenexpert ligt absoluut op het hoogste niveau in de haardenbranche.
- in plaats van de mooie lades uit de showroom zijn er hele goedkope IKEA lades geleverd.
Dit was een tweede misverstand van de meubelmaker, dit hebben we echter ook zonder aarzeling en per direct hersteld.
- de diepte van de meubel is 5cm minder diep! Reactie van Haardenexpert is dat ik de tekening(zat niet bij de offerte en heb ik zelf veel later na akkoord moeten opvragen) beter had moeten controleren. Je zou zeggen dat je toch er vanuit mag gaan dat als je dezelfde wilt als in de showroom, dat ze dan dezelfde diepte nemen.
Het plateau is qua afmetingen exact geleverd zoals overeen gekomen in de offerte en de bevestigende tekening. Het plateau oogt ook exact als opgesteld in de showroom. De in de bevestigen de tekening overeen gekomen diepte maat is ook daadwerkelijk gerealiseerd. Er zat een tekening bij de offerte zonder maatvoeringen, echter is het bij ons de policy dat er altijd een bevestigende tekening met maatvoeringen naar de klant wordt gestuurd vóórdat het maatwerk meubel in productie gaat. In u geval lijkt het nu alsof u hem zelf heeft op moeten vragen, echter heeft u hem enkel vervroegt gekregen. Wij moeten een maatwerk meubel altijd bevestigen met een dergelijke tekening om discussies achteraf en ontevreden klanten te voorkomen. Het is jammer dat u niet goed op heeft gelet en dat de diepte nu achteraf gezien niet naar u wens is. Wij hebben als Haardenexpert een zeer schappelijk voorstel gedaan echter heeft u er voor gekozen om hier geen gebruik van te maken.
- zeer slordige afwerking van alle leidingen.
De bediening lag inderdaad los onder de haard, echter dat is veroorzaakt door het weg halen van het plateau. Dit zou bij het terug plaatsen van het aangepaste plateau uiteraard netjes weer terug worden gelegd.
- enz, enz.
Waar u met dit punt op doelt snappen wij niet helemaal goed, aangezien de bovenstaande punten ook alle punten waren. Wij hebben de misverstanden per direct en zonder aarzelen verholpen.

Het enige wat Haardenexpert heeft gedaan is de schuld afschuiven op de meubelmaker (Wij zijn ook genaaid, aldus Haardenexpert). Maar hun eigen fouten herstellen, dat doen ze niet!
Zoals gemeld betrof het dus een tweetal kleine misverstanden waar wij het aanspreekpunt van zijn. Dat wij dit afhandelen met onze meubelmaker is niet meer dan logisch.

Als we alsnog de diepte van de meubel wilde hebben die we hadden besteld, dan moesten we nog even €500,- bijbetalen! (Hoe durf je dit te vragen! Als je voor ruim 8000 euro een haard besteld en zo een slechte dienst geleverd krijgt!). Ik zou zeggen: Als je de fouten erkent, dan neem je als goed bedrijf toch de 500 euro kosten voor je rekening in plaats van dit aan de klant te vragen? Wel hebben we 12x excuses gekregen, maar daar heb ik niks aan. We lossen toch bijna alles weer op? Bijna alles ja, maar de diepte die ik heb besteld, die krijg ik niet!
U formuleert de één na laatste zin in deze alinea alsof wij het zo uitgesproken hebben. Wij vinden het jammer dat onze woorden verdraait worden aangezien wij aan hebben gegeven dat we ALLES oplossen. Die afspraak zijn we ook nagekomen, aangezien we de diepte van het plateau precies volgens de overeengekomen offerte + tekening hebben geleverd. Onze excuses waren van toepassing op de ontstane misverstanden die binnen een zeer snelle tijd op zijn gelost!

Kortom: wil je een goede haard bij een eerlijke zaak, ga niet naar Haardenexpert, maar naar een bedrijf wat wel is aangesloten bij een branchevereniging zoals SVG.
Het valt ons heel erg tegen dat u ons als ‘niet eerlijk’ bestempeld, aangezien wij altijd alle punten waarin wij fout zijn geweest 100% oplossen en het maakt ons dan niet uit wat het kost.

Mocht u toch geen genoegen nemen met de aangeboden oplossingen dan kan u altijd contact met ons op nemen om te kijken of we toch een volledig tevreden gevoel bij u achter kunnen laten. Wij als Haardenexpert zullen altijd voor de volle 100% klant tevredenheid gaan (en blijven gaan)!

Score voor Haardenexpert.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Haard met meubel