Informatie op de website / Advies in de showroom

M.Kok en M. Hutters

De ervaring is goed maar toch zijn wij niet blij met onze haard!
We zijn twee keer in de showroom geweest, we gingen eerst voor de Dru 80, tot ik een andere gashaard zag. metro 130
Niet in de showroom maar in een boek. Op onze vraag of deze ook geschikt zou zijn kreeg ik het antwoord, zeker , en deze geeft warmte genoeg. De breedte was 130 van de haard maar dat vonden wij wel erg groot dus kozen we voor 100 cm breed. Onze woonkamer is ong 5.5 bij 6 meter plus open keuken van 4 bij 4,5. Nooit is er iets gezegd over de capaciteit van de haard. De dag dat het bezorgt werd schrok ik van de afmeting maar op een wand van 5.6 meter staat het wel mooi. Het probleem is echter dat deze haard zo veel warmte geeft dat we hem alleen op stand 1 of 2 kunnen zetten. We kunnen dus niet genieten van het echte vlammenspel. Op stand 1 of 2 wordt het al zo 22 a 23 graden binnen, laat staan dat we de haard op de maximale stand (15) zouden zetten. Er is dus zeker sprake van overcapaciteit !!! Bij stand 1 zie je weinig vlammen maar wel een groot zwart gat, het is echt niet leuk. We hebben een ombouw om de haard laten zetten die je niet zomaar afbreekt, al met al toch een dikke domper, ik vind het nalatig van het personeel in Apeldoorn dat er niks is gezegd over eventuele overcapaciteit, nu zitten wij met een haard waar we niet tevreden over zijn.

klantvriendelijkheid en snelheid van reageren

Reactie Haardenexpert.nl:

Geachte mevrouw Kok en heer Hutten,
Allereerst hartelijk dank voor het invullen van het review formulier, wij stellen dit zeer op prijs! Het is echter altijd een vervelende ervaring voor ons om te horen dat een klant een klacht heeft. Wij zijn er dan ook meteen in gedoken om het probleem te analyseren en hebben zojuist alles door genomen met de betreffende verkoper. Daarbij kunnen wij het volgende concluderen:
De verkoper heeft in zijn verkoop gesprek aangehaald dat de 130cm brede variant, die uw voorkeur had, te groot was en de 100cm brede variant beter tot zijn recht zou komen. Hij heeft daarbij ook een berekening gedaan (wellicht niet in het bijzijn van u) op basis van de door u opgegeven afmetingen. Volgens de berekening zou de ruimte een vermogen kunnen hebben van 7,75 kW, dit is gebaseerd op zeer lage buiten temperatuur van onder het vriespunt. Dit vermogen is nodig om de gehele ruimte warm te kunnen krijgen. De 100cm brede variant heeft een regelbereik van 3.9 - 9.0kW en zou op zijn maximaal stand inderdaad te warm zijn, maar dat is hij voor vrijwel iedere woning. De intentie van Dru is om de haard een hoog vermogen op maximaal stand in te laten brengen. De redenatie hier achter is dat de klant altijd het vermogen naar beneden kan regelen, maar wel de mogelijkheid heeft tot een grote warmte boost op maximaal stand.
Ons advies zou zijn om de overige verwarming in de betreffende ruimtes helemaal dicht te draaien (wellicht automatisch d.m.v. zelf regelende radiatorthermostaat per radiator). Ook zou u de haard dan op de ECO wave stand kunnen zetten, zodoende wisselt de haard met het vlambeeld en wordt het vermogen gereduceerd. Echt sprake van over capaciteit is hier niet echt, maar het toestel is eerder afhankelijk van de overige verwarmingsbronnen. Normaal gesproken krijgt u het al warm met de overige verwarmingsbronnen, dit is nog eens extra vermogen wat daar bij in wordt gepompt. Logischerwijs zal de temperatuur dan dus ruim boven de 20 graden oplopen als de overige verwarmingsbronnen niet worden getemperd of dicht worden gedraaid.
Ik hoop u hiermee een passend antwoord te hebben gegeven. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Arne Lubbers
Haardenexpert B.V

Score voor Haardenexpert.nl: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
gashaard metro 100