Edgar

Super snelle levering maar een zeer stevige prijs voor een simpele oem notebook toetsenbord

Alles is goed verzorgd wel is de prijs van de producten erg hoog.

Reactie HardwareCity.nl:

Wij betreuren het dan u ons enkel op basis van de prijs 'neutrale' feedback geeft, omdat de prijs geen verrassing voor u kon zijn. De prijs was vooraf bekend en u had dit uiteraard niet hoeven accepteren. Een kritische noot in de review zelf had ons inziens in deze kwestie dan ook volstaan.
U geeft aan dat het een stevige prijs is voor een simpel OEM toetsenbord. Het door u bestelde toetsenbord betreft echter allerminst een simpel OEM toetsenbord en ik zal dit verderop ook toelichten. Daarnaast is onze marge ongeveer gelijk aan een (daadwerkelijk) simpel OEM toetsenbord. Neem bijvoorbeeld een gangbaar Acer toetsenbord welke wij voor € 32,95 aanbieden. De marge hierop is vergelikjbaar als op het Medion toetsenbord welke u bij ons heeft besteld en € 49,95 kost.
1. Dit toetsenbord wordt uitsluitend door Chicony geproduceerd, waarbij meer gangbare toetsenborden al gauw door 3 of nog meer verschillende fabrikanten worden geproduceerd (= concurrentie).
2. Het betreft een Medion toetsenbord en deze zijn eigenlijk altijd duurder. Toetsenborden voor meer gangbare merken, zoals bijv. Acer, Asus en Toshiba worden al gauw 10x zoveel geproduceerd, gezien de vraag veel groter is. ( = vraag/aanbod)
3. Het door u bestelde toetsenbord gaat in slechts 2 modellen, wat het behalve een toetsenbord voor een minder gangbaar merk, ook nog eens een weinig voorkomend model binnen het merk Medion maakt. (= schaarste).
Hoewel de productiekosten ongetwijfeld vergelijkbaar zullen zijn met een meer gangbaar toetsenbord, is de inkoopsprijs voor ons veel hoger om genoemde redenen. De distributeurs die dit toetsenbord kunnen leveren, liggen bepaald niet voor het oprapen. Gezien zij dit soort toetsenborden veel minder verkopen en vaak zelfs ook de enige zijn die ze hebben, vragen zijn logischerwijs een veel hogere prijs.
Tenslotte wil ik benadrukken dat wij de enige leverancier in NL zijn die dit toetsenbord verkopen. Ik neem echter aan dat u dit zelf ook wel had opgemerkt. Want als er een goedkoper alternatief was geweest, had u vast niet bij ons besteld.

Score voor HardwareCity.nl: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja