IFM-Ecom

Michel

Bestelde hier 4 glassboards (4x 100x100 voor montage naast elkaar, om een bord van 400x100 te bewerkstelligen).

Het bedrijf geeft op de website bij de status "besteld" aan dat "indien op voorraad" de bestelling de volgende werkdag wordt afgeleverd. Het is echter onduidelijk of er voorraad is, en wanneer je dus je producten kan verwachten. Dat is lastig, want zeker voor bedrijfsleveringen is het wel handig als iemand de levering daadwerkelijk kan ontvangen. De levertijd van bestelling tot order was 9 dagen.

De borden werden verzonden zonder afstemming (alleen een mail na werktijd (21:00) de dag voor de levering) en dus stond de transporteur op de stoep op een verkeerd moment. De 4 borden (4x 15 kilo) werden geleverd op een pallet. De transporteur wilde de producten niet van het pallet afhalen, want de zending zou 260 kilo zijn (er was met ons indirect telefonische afstemming, omdat wij zelf niet aanwezig waren op het levermoment - wij waren verbaasd over zijn gewichtsopmerking). De zending werd dus maar in de tuin geplaatst. Bij onze aankomst op locatie bleek dus dat het gewoon 4 prima te tillen dozen waren en we konden deze dus eenvoudig naar binnen brengen.

Bij montage bleek dat de borden geen gelijke afstanden hebben voor de schroefgaten. Per punt kan dit verschillen. Dit staat ook op de meegeleverde beschrijving. Als je (net als ons) meerdere borden naast elkaar wilt hangen, dan is het afmeten dus lastig, zeker omdat de meegeleverde "mal" kleiner is dan een bord breed is. We hebben dus een eigen mal moeten maken om de juiste positionering van de schroefgaten te kunnen bepalen. De meegeleverde schroeven verschilde per bord. Bij twee van de 4 borden werden schroeven meegeleverd waarvan de kop niet recht door de schroefgaten pasten. Omdat de borden erg dicht op de muur hangen is kantelen van de borden bij ophangen ook niet super ver mogelijk, dus we hebben eigen materiaal moeten gebruiken.

De borden zelf zijn mooi en stevig. De prijs was goed. Maar de bovenstaande ervaringen hebben toch geleid tot een gemixt gevoel om hier de volgende keer weer te bestellen.

Reactie IFM-Ecom:

Hartelijk dank voor de uitgebreide review. Wij gaan contact opnemen met de fabrikant aangaande de afwijkingen in schroeven en backing. Wij vermoeden dat er een wijziging is geweest in de productie en dat de levering een mix van voorraad betrof waarbij er blijkaar op twee verschillende manieren geproduceerd is geweest. De tip van de MAL geven wij ook direct door aan de fabrikant.
Dit is erg vervelend en niet wenselijk.
De levertijd is in principe bij voorraad (welke op de site vermeld staat) gewoon de volgende werkdag mits er voor 17 uur besteld. Tenzij anders overeengekomen.
Een transporteur zal in principe nooit de producten van de pallet halen voor de ontvanger. De chauffeur dient te leveren tot de drempel. De verdere verwerking van de zending is voor de ontvanger.

Score voor IFM-Ecom: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja