Harry Oosthoek

De ketel wordt niet goed onderhouden (reeds 2 keer achter elkaar), alleen even een rookgasmeting doen, hierna vertrekt de monteur weer. Ik heb hierover gebeld, daarna zijn ze terug geweest en hebben ze het schoonmaken van de ketel alsnog uitgevoerd.
Momenteel heb ik een storing aan de ketel, deze is nog steeds niet opgelost. De monteur van Kemkens is afgelopen vrijdag geweest, wist de oorzaak niet te vinden, heeft lang met Nefit gebeld, kreeg steeds tussendoor telefoon van collega's, zeer storend. Uiteindelijk blijkt de warmtewisselaar te CO te lekken. Geen pakkingset bij, ik heb de storingscode per mail kenbaar gemaakt L03 bij de Nefit Topline, deze is niet door kantoor gecommuniceerd aan de service monteur die langskwam, niet goed dus. Monteur gaf aan de ketel niet te kunnen repareren, omdat hij geen pakkingset bij had, deze heeft hij direct besteld via kantoor. Vervolgens afspraak gemaakt voor maandag, dan zou de pakkingset binnen zijn. Monteur is idd maandag gekomen, was een half uur te laat omdat hij te laat thuis vertrokken is, zonder communicatie te hebben. Begonnen met het vervangen van de pakkingen, branderpakking vervangen (was nog nooit door hen gedaan, idem voor de condensbak pakking, deze was volledig uitgedroogd en ingescheurd, pakking sifon en gasleiding ook vervangen. Aan de pakkingen van de brander en de condensbak is te zien dat Kemkens deze veel vaker moet vervangen, dus het onderhoud is zeer slecht wat men uitvoert. Na de vervanging van de branderpakking en andere pakkingen lekt de branderpakking nog meer dan met de oude pakking en lekt nog meer CO. Monteur geeft aan dat hij de storing niet kan oplossen, en Nefit moet volgens hem langskomen vanwege de lekkende warmtewisselaar, dit had hij volgens zijn zeggen ook zo met Nefit afgesproken. Hij heeft aan kantoor doorgegeven dat Nefit moet langskomen voor het vervangen van de Warmtewisselaar. Geen excuus of toelichting gehad waarom de service monteur een half uur te laat was, ondanks dat ik hier een mail over gestuurd heb aan Kemkens. Tot op heden moet ik nog steeds gebeld worden voor het bezoek van Nefit, geen enkele reactie gehad, ondanks CO lekkage uit de ketel, dit is zeer slecht van Kemkens. Wel meer dan 80 euro betaald voor de pakkingset, zonder reslultaat tot nu toe.
Monteur had geen trapje bij, heeft hij geleend, is niet de eerste keer. Monteur had niet de juiste gereedschappen bij, geen borstels of anderszins om de wisselaar schoon te maken, zelf maar een schuursponsje gegeven. Monteur heeft ook de stofzuiger geleend, had hij ook niet bij, volgens eigen zeggen.

Kunt u dit toelichten?

Geen enkele pro-actieve houding en communicatie vanuit Kemkens.

Wat viel u in positieve zin op?

Nette auto en kleding.

Welke tips of suggesties heeft u nog voor Kemkens?

Onderhoud moet vele malen beter gedaan worden, pakkingen tijdig vervangen en niet alleen rookgasmeting doen. Op tijd komen volgens afspraak. Follow up door Nefit pro-actief verzorgen, ik hoor niets.

Score voor Kemkens Storing: 0.5/5