We hebben voor een verjaardagsfeestje met 5 meiden (18-23 jaar) gezellig een middag geklommen. We kregen goede aanwijzingen en adviezen over de parcours en we werden leuk ontvangen met taart bij de horecagelegenheid. Het enige aanmerkingspunt dat wij hebben is dat één van de meiden uit het gezelschap door de instructeur als enige naar haar gewicht gevraagd werd, omdat hij vermoedde dat zij zwaarder woog dan 110 kg. Dit had op een adequatere manier gedaan kunnen worden door de vraag bijvoorbeeld zonder het bijzijn van de hele instructiegroep te stellen of simpelweg in de groep te vragen: ‘Is er iemand zwaarder dan 110 kg?’. Nu werd het een ongemakkelijke situatie waar een aantal andere jongeren van de instructiegroep ook nogal vervelend op reageerden. Het feestje begon hierdoor op een ietwat verdrietige manier, maar het klimmen was verder leuk. (Even voor de informatie: het meisje in kwestie woog/weegt 85 kg. Dus het feit dat de instructeur dacht dat zij meer dan 110 kg woog zegt toch ook wel iets over zijn inschattingsvermogen.)

Score voor Klimbos Nederland: 4/5
Land nl