Ochakovski

Klantenservice: makkelijk te bereiken, vriendelijk, behulpzaam. Faciliteiten: Jammer dat de toiletten verstopt zaten. De toiletten op de speelweide waar de gasten van het klimbos naar werden doorverwezen waren ranzig. Bij het mannentoilet zaten er poepspetters op de wc-bril en bij de vrouwen stonk het immens naar volle luiers. Ook opvallend, reserveren heeft geen voordeel gezien je net zolang i.d. rij staat als een passant wegens gebrek aan 2e kassa. De Routes: Reguliere vernieuwing en verandering in de routes (super positief!). Een puntje van kritiek echter voor de netten in zwart. De truc om het voor mensen makkelijker te maken om door netten heen te komen was: zo hoog mogelijk klimmen in de netten. Het probleem bij zwart is dat de zekerkabel zodanig ''in de weg'' hangt dat wanneer je deze tip toepast je: A - de haak onder je heupen komt (a.k.a. Zekerfout) en B - de zekerkabel erg in de weg hangt om ''lekker'' de overstap van net naar net te kunnen maken. Verdere routes waren hier en daar net niet lekker afgesteld waardoor er bepaalde stappen niet goed gemaakt konden worden zonder gebruik te maken van de ophangingskabels. De Veiligheid: Wordt perfect gewaarborgd, het zekersysteem is een systeem wat niet meer zelfstandig van de kabel gehaald kan worden. De instructeur/instructie: (onze instructeur) was extreem streng en erg onsubtiel tot het kwetsende aan toe m.b.t. het uitdelen van (XL) comfortgordels. (Hij noemde me gewoon dik, hard genoeg dat het halve klimbos het kon horen. Overigens was het uitdelen van deze gordel niet nodig gezien mijn gewicht en postuur (man, 180cm lang, 73kg. Voor de context, XL gordels worden uitgedeeld aan mensen met een relatief grotere buik. Meestal wegen die ook over het algemeen meer dan 80kg). Zijn verdere stemgebruik was vrij hard. (Als je op 3m afstand gaat staan van de instructie groep, waarom schreeuw je dan?!) Afhandeling klacht: Bij het melden van de klacht omtrent de instructeur is er niets mee gedaan en heb ik nooit een excuses, refund of kortingsaa bieding ontvangen. Erg jammer!

Score voor Klimbos Nederland: 2/5
Land nl