Kees

1-op de platte grond vond ik het thuis lastig (hoewel ik de lokatie redelijk denk te kennen) om me een beeld te vormen waar de kassa zich bevindt. 2-de instructie is duidelijk maar voor sommige kinderen is het gewenst dat ze (op vaste grond) wat meer kunnen oefenen/wennen met/aan het omgaan met de karabijn/musketonhaak bij overgangen tussen bevestigingspunten. (zie 3 ) 3-met dit 1-haak systeem is het een super-veilig systeem. vrije valpartijen zijn daardoor onmogelijk. het levert daarentegen voor de minder handige klimmer(tje)s op hoog nivo soms een probleem op om een overgang/wissel bij een bevestigingspunt te nemen. 4-uiterst hulpvaardige/geduldige instructeurs die alle moeite doen "gestrande " klimmers weer op gang te brengen of bij de introductie opkomende angst weten te kanaliseren. 5- voor mijn jongste kleinzoon (7) was het net te hoog gegrepen maar dankzij interventie van instructeur volbracht hij het juniorcircuit..de oudste (11) had de middag van zijn leven. jammer dat ik (78) het physiek (net) niet meer aankan. 6- er is bij het ontwerp heel creatief met de bomen om gegaan, tussendoor kun je even relaxen in of rond het biesboscentrum. kortom een aanrader voor 3 generaties (zonder hoogtevrees).. .

Score voor Klimbos Nederland: 4/5