C.

Zondag 9 juni waren we bij Klimbos Lage Vuursche voor 3 uur klimmen, van 16 tot 19 uur. De instructie begon iets later (16:05 uur) en duurde vrij lang (we konden als laatste aansluiten bij demo parcours) waardoor we rond 16:30 uur konden starten met klimmen. Het advies was om de oranje/blauw/groen parcours te doen, dan rood en als laatste zwart. Onze kinderen waren keihard bezig om het einddoel (het zwarte parcours) te halen. Om 18:33 uur waren ze klaar met rood en kregen toen te horen dat er na 18:30 uur niet meer gestart mocht worden met een nieuw parcours, omdat het park sluit om 19:00 uur. Met 3 verdrietige kinderen zijn we dus om 18:33 uur maar weer terug naar huis gegaan. We waren 82,50 euro kwijt voor 3 kids, voor in totaal 2 uurtjes klimmen, eindigend in een enorme domper. Wat een teleurstelling :-(

Reactie Klimbos Nederland:

Wat vervelend dat het uitje niet helemaal naar wens is verlopen. Op onze site staat vermeld dat onze instructie een half uur duurt en dat er daarna nog 2,5 uur zelfstandig geklommen kan worden. Echter staat daar ook vermeld dat het bij sommige startmomenten zo is, dat er geen volledige klimtijd gegarandeerd kan worden in verband met onze sluitingstijd. Op dit moment sluiten onze bossen om 18.30 uur. Het advies voor de opbouw van de routes wordt inderdaad gegeven om te voorkomen dat men meteen de zwarte route in gaat en dat dan blijkt dat het klimmen van 1 of 2 extra routes vooraf problemen had kunnen voorkomen. Ik snap dat er een teleurstelling was voor de kinderen dat niet alle routes geklommen konden worden, maar het lijkt mij ook een leuke reden om nog eens terug te komen!

Score voor Klimbos Nederland: 1/5