Roy

Er zijn meerdere dingen die helaas niet goed bevallen zijn tijdens ons bezoek aan dit klimbos.

PERSONEEL:
Bij aankomst bij het klimbos waren we iets te laat. We begrijpen dat dit wat vervelend is voor hen, maar vonden het geen probleem als we daardoor moesten wachten op de uitleg van de groep een kwartier later. Verder was het ook niet druk en had dat prima gekund. In plaats daarvan hebben ze iemand geregeld die ons een verlaatte uitleg gaf, wat lief was, maar werden toen de hele tijd dat we daar waren 'het enorm late groepje' genoemd. Dit was echt enorm onprettig om daar constant aan de schandpaal genageld te worden.

Verder tijdens het bestellen van het eten, hing er een verouderd bordje met eten op waar 60% van het menu op stond. Voor de vegetariërs in ons groepje zat er daardoor alleen een gevulde koek bij. Toen later muffins werden gepresenteerd, die niet op de kaart stonden, reageerde de man erg geërgerd dat wij die ook nog wilde bestellen, ondanks dat we ze niet konden zien op het menu.

KLIMBAAN:
Ons groepje had veel ervaring met klimbossen waarbij we het goed konden vergelijken met andere bossen. Dit klimbos was vooral gefocust op balans parcours waarbij je redelijk veel van dezelfde soort balanseer opstakels had. Als dat iets is wat je aanspreekt is dat prima, maar het was toch jammer dat er niet meer diversiteit te vinden was waarbij je kracht, balans, snelheid of andere creatieve obstakels tegen zou komen.

Verder was het veiligheidssysteem anders dan meeste anderen waarbij het niet werkte met een tweekliksysteem maar met een 1 klik. Dit systeem is in theorie goed, maar als je moest klimmen omhoog, wat vaak het geval was, was het enorm irritant om om de 10 cm je kabel goed door te halen. Het tweeklik systeem zorgt er daardoor voor dat je minder vaak aan je kabel hoeft te denken en daardoor meer bezig kan zijn met het klimmen zelf.

Verder om nog positief te eindigen was het bos erg leuk en de tokkelbaan ook een aanrader!

Reactie Klimbos Nederland:

Wat vervelend dat het uitje niet helemaal is wat je had verwacht! Ik heb een en ander besproken met de locatiemanager. De reden dat we een extra instructie hebben ingepland is omdat er niet altijd elk kwartier een instructie is. Hierdoor kiezen we er soms voor om een extra moment in te plannen voor gasten die de originele instructietijd niet hebben gehaald. Juist om iedereen de beste klimervaring te geven! Daarnaast is het inderdaad mogelijk dat niet het hele menu op de menukaarten staat, dit in verband met seizoensproducten. Wat betreft het zekersysteem, dit wordt overal benoemd. We maken gebruik van een continu zekersysteem, waardoor je nooit een haak hoeft los te maken. Fijn dat je toch nog een positieve herinnering aan je klimuitje hebt kunnen hebben!

Score voor Klimbos Nederland: 1.5/5