LOI

Sigrid

AD Media Design klassikaal

Ervaringen LOI

Al afgehaakt voordat de opleiding is begonnen.
Start opleiding zou in September zijn, met eerste bijeenkomst in oktober. 11 september maar eens gebeld, want nog niets gehoord. Aan de telefoon bleek dat de opleiding niet door gaat. Niet genoeg aanmeldingen, dat kan natuurlijk. Maar als je dat dan weet, geef dat dan door aan de mensen die zich hebben ingeschreven!
Alternatieven zijn er niet, behalve thuisstudie. Maar als je al, voordat een opleiding start niet met je klanten communiceert, hoe is dat dan tijdens de opleiding. Helaas zijn de vooroordelen van de LOI bevestigd. Ik heb mijn inschrijving geannuleerd en ga naar een andere aanbieder.

Reactie LOI:

Beste Sigrid,
Bedankt voor je review!
Het is jammer om te lezen dat je het op deze manier ervaart. Naar aanleiding van jouw bericht zou ik graag het een en ander toelichten.
Wij hanteren twee startmomenten per jaar (september/oktober en maart/april). Wij streven ernaar om zoveel mogelijk klassikale klassen te starten, zodat studenten lessen kunnen volgen op de door hun gekozen locatie en dag(deel). Het kan gebeuren dat wij inschrijvingen ontvangen voor een bepaalde studie, maar verspreidt zijn over heel Nederland. Wanneer wij voor een specifieke locatie niet genoeg aanmeldingen ontvangen, is het didactisch niet verwantwoord om een klas van start te laten gaan.
Wij doen er alles aan om een klas met voldoende studenten van start te laten gaan. Mochten wij net niet voldoende aanmeldingen ontvangen voor eind augustus / begin september, dan is het mogelijk dat wij een eventuele laatste aanmelding afwachten of contact opnemen met studenten die ingeschreven zijn op een andere leslocatie.
Mochten geen van de leslocaties beschikken over voldoende inschrijvingen, dan zullen de ingeschreven studenten eind augustus / begin september gecontacteerd worden. Tijdens dit contact zal geïnventariseerd worden of er mogelijk alternatieven zijn. Naar aanleiding van dit contact zal er een voorstel worden gedaan om de klas van start te laten gaan op een centrale plek. Wanneer wij inschrijvingen hebben ontvangen voor Zwolle, Amsterdam en Den Haag, dan zullen wij het voorstel doen om een klas in Utrecht te starten.
Wanneer blijkt dat het opstarten van een klassikale klas niet mogelijk is, zullen studenten hier begin september over geïnformeerd worden.
Begin september is ons bel-team druk bezig met het nabellen van alle ingeschreven studenten. Wanneer je in deze periode contact met ons opneemt, bestaat er een kans dat wij je eerder van de informatie kunnen voorzien dan ons bel-team.
Ik begrijp dat het vervelend is dat er geen klassikale klas voor de door jou gekozen opleiding van start gaat. Mijn excuses voor het ongemak! Ik wens je namens de LOI veel succes in jouw verdere loopbaanontwikkeling.
Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze te stellen.
Alain, LOI Webcare

Score voor LOI: 1/5