Informatie over metaalsoorten op metaalcenter.nl
Info over Levering order

Westermann

Die was helaas diep teleurstellend.
Ik bestelde twee stukjes aluminium voor een hobbyproject. De opgegeven maten: 125 x 58 x 4 mm en 50 x 58 x 4 mm.
De afgeleverde maten kloppen niet. Het materiaal is 3,88-3,92 mm dik en de randen zijn 'afgeschuind' waardoor de bovenzijde 49,60 mm breed is en de onderzijde 50,30 mm i.p.v. de bestelde 50 mm. Alsof het materiaal samengeperst werd aan de randen.
De plaatjes zagen er uit alsof ze uit de 'afvalbak' kwamen: vol met diepe krassen en bramen.
Van een Metaalcenter zou men precisie mogen verwachten in de verwerking van metalen, tenzij men dergelijke precisie helemaal niet nastreeft. Maar dan zou de website hobbyisten moeten afraden om op maat te bestellen bij Metaalcenter.
Ik heb daarvoor het eigenlijk exorbitante bedrag van € 67,68 betaald, wat voor mij neerkomt als weggegooid geld: ik kan het materiaal niet gebruiken zoals bedoeld.

Ik heb een controle e-mail van Metaalcenter voorafgaand aan de levering zeer gewaardeerd: men checkte of ik me niet had vergist in de maten omdat men dacht dat het om centimeters zou kunnen gaan i.p.v. de opgegeven millimeters. Maar het betrof inderdaad erg kleine stukjes.

Reactie Metaalcenter.nl:

Bedankt voor uw review en uw feedback. Het spijt ons te horen dat de door u ontvangen aluminium platen niet aan uw verwachtingen voldoen. Wij willen u graag informeren dat onze aluminium platen voldoen aan de geldende normen, en dat de door u gemeten afwijking in materiaaldikte binnen deze normen valt.
De platen worden geknipt, wat kan leiden tot lichte vervorming aan de randen. Dit is een kenmerk van het knipproces. Bij kleinere plaatjes, zoals in uw geval, kan dit procentueel een relatief grote invloed hebben op de uiteindelijke afmetingen. Voor toepassingen waarbij precisie belangrijk is, zoals bij u het geval lijkt te zijn, raden wij aan om (laser)snijwerk te overwegen. Helaas bieden wij zelf geen snijwerk aan.
Wat betreft uw suggestie om op onze website te vermelden dat onze materialen mogelijk niet geschikt zijn voor (precisie) hobbyprojecten, vinden wij dit lastig. Onze materialen worden namelijk gebruikt voor een breed scala aan toepassingen, variërend van constructieve tot hobbyprojecten. We hebben veel klanten die onze producten met succes hebben verwerkt, ook voor kleinere hobbyprojecten. Aangezien wij vooraf niet kunnen inschatten hoe onze klanten de materialen willen gebruiken, is het voor ons moeilijk om hier proactief op in te spelen.
Nogmaals dank voor uw input en we hopen u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn.

Score voor Metaalcenter.nl: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
twee kleine beschadigde aluminium plaatjes van 3,8...