Bent u tevreden over uw kapsel?
Toezicht tijdens de behandeling
Advies voor uw haar
Ontvangst
Wens van de klant
Sfeer in de kapssalon
Wachttijd

Tijdens het eerste bezoek trof ik een beleefde studente. Ze was sterk op haar sociale vaardigheden, dat viel mij op. Helder in haar communicatie, vooraf waarschuwend als ze van handeling veranderde, ze dacht met mij mee qua gemakkelijke zithouding en checkte goed of we elkaar juist begrepen. Ook beleefdheid en wellicht een regel binnen de school, is het wachten op een docent wanneer ze een vraag had. Op dat moment kwam het op mij passief en onzeker over. Ze had een aantal vragen en we hebben alle keren behoorlijk lang zitten wachten op een docent. Ook merkte ik dat haar kennis nog niet op peil was, wat ik niet anders verwacht maar wat wel om een betere beschikbaarheid van een docent vraagt. Ik zou haar dus meer begeleiding gunnen. Wanneer ik om advies vroeg zat ze bijv. verlegen om antwoord, dit gold ook voor de aanpak van het knippen. De docent werd hier ingeschakeld (goede actie denk ik) maar ik was niet tevreden met het resultaat: ik had gevraagd om een pony zonder opspringingen, en deze zaten er lelijk in. Twee dagen later ben ik terug gegaan en zijn deze er alsnog uitgeknipt. De nieuwe studente ontdekte daar terecht en zeer alert dat er een krul/slag in mijn haar komt zodra het kortgeknipt wordt. Ook zij wist dit niet op te lossen. In dit geval had de docent het goede advies om de slag eruit te knippen. Het resultaat was een verbetering. Toch vond ik het al met al een heel gedoe en ga ik niet meer naar de studenten terug om mijn pony te laten knippen. Het is blijkbaar een ingewikkelde pony (met kruinen en slag), maar gewone kappers hadden de vaardigheid dat te knippen op goede lengte zonder opspringingen. Het lange wachten vond ik vervelend, ook voor het bijknippen enkele puntjes in de pony heb ik 45 min op de stoel gezeten!

kopje thee is erg prettig, het meedenken ook, het kunnen maken van een afspraak ook.

Score voor Nederlandse Kappersakademie: 3/5
Beveel je de kapsalon aan? Ja
Soort behandeling: knippen