Bent u tevreden over uw kapsel?
Toezicht tijdens de behandeling
Advies voor uw haar
Ontvangst
Wens van de klant
Sfeer in de kapssalon
Wachttijd

Edouard

We hadden om 15u een afspraak voor ons zoontje van 3 jaar. Ondanks dat er wel kapsters beschikbaar waren, duurde het lang voordat we aan de beurt waren. Althans, voor een kindje van 3. Het leek erop dat men geen zin had om ons zoontje te knippen. Een jongetje dat later binnenkwam en wat jaren ouder was, was meteen (en voor ons) aan de beurt. Dat klopt toch niet. We voelden ons een beetje genegeerd en afgewezen, ook al lachte de lerares beleefd naar ons als ze voorbij liep. Na een kwartier was er eindelijk iemand die ons zoontje wilde knippen. Zijn knipbeurt duurde ongeveer 15 a 20 minuten. Heel normaal, maar door de wachttijd was zijn geduld wel op aan het einde. Terwijl hij wel heel braaf in zijn stoel zat tot dan toe en de kapster nog een compliment had gegeven over hoe braaf hij was (in het begin leek ze er weinig zin in te hebben nl, had zich in de vinger geknipt bij eerder kindje en hele dag al veel kindjes geknipt). Bij het wachten moest ik mijn zoontje flink aansporen in de stoel te blijven zitten tot de lerares kwam kijken. Op mijn opmerking dat hij inmiddels aan het eind van zijn geduld was, werd gereageerd dat een half uur toch wel het minimum was dat de leerlingen nodig hadden. Tsja. Als dat nou een half uur knippen was, ok. Maar eerst een kwartier laten wachten, heeft er volgens mij niks mee te maken. Kijk, als volwassene is dat voor mij geen probleem. Een kwartier wachten, dat kan. Maar zo’n kleintje vindt dat gewoon heel moeilijk. Geduld moeten ze nog leren. Langer wachten, daarmee maak je het hen moeilijk en daarmee ook de kapsters. Mijn idee is dat je die gewoon zsm in de stoel moet hebben. Evt. wat afleiding paraat. Anders moet je zulke kleintjes misschien niet knippen, of een speciaal spreekuur instellen ofzo. Als volwassene heb ik alle tijd en begrip voor deze leerlingen, maar bij kleintjes werkt het gewoon net even anders. Dat had volgens mij handiger gekund.

Oog voor kwaliteit.

Score voor Nederlandse Kappersakademie: 3/5
Beveel je de kapsalon aan? Ja
Soort behandeling: Knippen