Bent u tevreden over uw kapsel?
Toezicht tijdens de behandeling
Advies voor uw haar
Ontvangst
Wens van de klant
Sfeer in de kapssalon
Wachttijd

Nadat ik van iemand had gehoord dat haar goed bevallen was, de service, de vriendelijkheid, het resultaat heb ik de gok genomen ook te gaan. Ik heb via internet een afspraak gemaakt. Bij binnenkomst was mij niet duidelijk of mij bijv. eerst moest melden. Er stond nl. niemand bij de ontvangst/afreken balie. Het oogde rommelig, chaotisch. Uiteindelijk na een kwartier was er iemand die mij vroeg of ik mij al gemeld had. Inmiddels was ook de tijd dat ik mijn afspraak had staan ruim voorbij.
Enfin, ze moeten het allemaal leren. Ik werd in een stoel neergezet en er zou zo iemand bij mij komen voor haar advies en wassen. Ik ga er dan vanuit dat daar door een docent ook op toegekeken word. Eenmaal het advies gekregen van 1 van de leerlingen, was mij niet helemaal duidelijk of ik de voor mij neergezette produkten moest kopen, want werd er gezegd, dan wordt u haar daar straks gelijk mee gewassen etc/ (?) Ik heb bij het advies verder geen docent gezien. Ik moest nog even wachten want de leerling die mij verder zou helpen was nog even bezig.....Uiteindelijk kwam deze en stelde zich netjes voor.
Die wilde gelijk gaan fohnen, maar dat lijkt toch handiger als het haar gewassen is. Aan de wasbak werd tijdens het wassen vragen gesteld over wat ik verder nog wilde......de vraagtekens rezen in mn ogen zo van, waar heeft u het over. Eenmaal terug bij de stoel, kwam de leerling erachter door op het bordje met aantekeningen te kijken dat ik ook nog voor een stoombehandeling stond. Ik heb er geen verstand van dus het zal dacht ik. Er werd mij gevraagd welke olie geur ik wilde (?)..Ik kreeg een kap boven mijn hoofd en ik moest even drie minuutjes zo zitten. De leerling wist zelf niet helemaal hoe het apparaat werkte. Gaat dit wel goed dacht ik bij mezelf. Hier geen docent bij gezien. Een leerling die naast mij met een andere klant bezig was, heeft het uitgelegd en op het apparaat gelet zodat het niet te heet zou worden (?)
Tot dat moment ook geen docent gezien. I.o.m. de leerling uitgelegd wat ik graag zou willen en har een foto laten zien hoe dat er ongeveer uit zag. Toen kwam er een docent bij. Die heeft de leerling aangegeven wat ze moest doen.
Na een uur fohnen (in die tijd geen docent gezien), had ik een totaal anders gefohnt kapsel als wat ik had uitgelegd en wat de docente had uitgelegd. Toen de leerling mij vroeg of ik het goed vond zo, heb ik dus wel eerlijk gezegd dat dit volgens mij niet geheel leek op wat het zou moeten worden, of ongeveer wat het zou moeten worden. Pas toen kwam er een doccente bij en die heeft de leerling toen pas uitgelegd hoe ze het had moeten doen. Er werden nog twee spuitjes lak in gespoten en dt was het......Toen ik ging afrekenen schrok ik dus wel even van de prijs. 41,70 euro. Het fohnen bleek niet zoals op de site vermeld 11,35 maar 22,70!!!! Er blijkt dus verschil te zitten tussen kort en lang haar fohnen, ik heb trouwens half lang haar net over mijn schouder vallen. Misschien is het handiger om dit op de site te vermelden. De stoom behandeling bleek ook nog even 4 euro nog wat extra te kosten. De conditioner die hiervoor gebruikt wordt wordt ook nog apart gerekend?
Uiteindelijk ging ik met gemengde gevoelens de deur uit, 2 uur bij de academie gezeten, voor alleen wassen en fohnen. Een resultaat waar ik niet echt heel enthousiast van werd. Maar aan de andere kant ook het gevoel dat ze het toch ook allemaal moeten leren.

Reactie NKA Den Haag / Rijswijk:

Geachte mevrouw,
Wij vinden het jammer dat uw eerste kennismaking in de kappersstoel van de Nederlandse Kappersakademie niet naar wens is verlopen en zouden u dan ook graag contact met u opnemen om dit te bespreken. Omdat uw feedback anoniem is gegeven, hebben wij helaas geen contactgegevens van u. Mag ik u verzoeken telefonisch contact met ons op te nemen op 010-411 13 15? De vestigingsmanager van onze salon in Rijswijk zal dan in overleg met u graag een nieuwe afspraak met u inplannen voor een kosteloze nieuwe behandeling.
Wij hopen spoedig van u te mogen vernemen.
Team NKA

Score voor Nederlandse Kappersakademie: 2/5
Beveel je de kapsalon aan? Ja
Soort behandeling: wassen en fohnen