Bent u tevreden over uw kapsel?
Toezicht tijdens de behandeling
Advies voor uw haar
Ontvangst
Wens van de klant
Sfeer in de kapssalon
Wachttijd

Anouska Hunck

Het was zaterdag ochtend en het was druk.
Bij binnenkomst zeg ik dat ik een afspraak heb en er word met een hand naar de bank gewezen waar ik ga zitten en mn jas op mn schoot leg. Er stromen nog meer mensen binnen en er is geen plek meer op de 'wachtruimte' bank waardoor mensen een beetje her en der gaan staan. Ik krijg het er bijna benauwd van.
De receptionist van de balie vraagt alsnog of hij mn jas op kan hangen, graag.
Hierna vraagt hij aan een aantal wachtende of ze wat te drinken willen. Ik sla dit af omdat het toch onhandig zou zijn om een kop thee te drinken die ik nergens neer kan zetten.

Een kwartier later dan afgesproken wordt ik door degene die toezicht houdt naar een plek gewezen waar ik plaatsneem. Vervolgens moet ik nog een half uur wachten totdat mijn kapster komt. (ik vind het geen probleem om te wachten en zie dat het druk is, maar zeg even dat het uitloopt en hoe lang ongeveer).
De dame die mijn haar gaat knippen stelt zich voor, kauwgom kauwend vraagt ze wat ik wil. Alleen maar puntjes en gewoon recht.
Ze loopt weg en komt terug met 2 shampoos en vertelt plichtmatig even snel wat voor shampoos het zijn en of ik ermee gewassen wil worden. (ik schiet bijna in de lach om hoe ze dit vertelt, niet omdat het een grappig verhaal is maar omdat ze dit zo krampachtig doet omdat het moet waarschijnlijk). Nee bedankt ik zie niet in waarom mijn haar gewassen moet worden met een van die shampoos.
Vervolgens begeleidt ze me naar de wasbak waar mijn haar zeer hard handig gewassen wordt, even droog wordt gewreven en zonder handdoek wordt ik weer naar mijn stoel gestuurd.
De dame verdeeld mijn haar netjes in vier delen, maar mijn fijne weinige haar klit nogal als het nat is en dan met een kam vanaf mijn schedel naar beneden kammend is eerlijk gezegd nogal pijnlijk, misschien heb ik een gevoelige hoofdhuid, maar de rest van de dag heb ik haarpijn door het hardhandige kammen.
Ik moet weer even wachten want de juf moet eerst komen kijken... vervolgens komt ze terug en begint toch mijn haar te knippen. daarna komt de juf, oh ja, gewoon de puntjes en recht? ja antwoord ik.
De student knipt de achterste twee secties en vervolgens maakt ze alle sectie los en kamt alles weer hardhandig naar achter zodat ik zeg dat ze beter vanaf onderen kan beginnen met kammen.
ze doet het iets zachter en kamt verder en knipt de rest van mijn haar in een keer. ze vergeet de zijkanten. ik heb geen zin om haar dit te vertellen want in het ergste geval knip ik dat zelf thuis wel.
Al die tijd heerlijk van haar kauwgom genietend en om haar heen kijkend, totaal één vraag aan me gesteld en ik voel bijna ongewenst dat ik zo een saaie klant ben met mijn saaie alleen de puntjes knippen coupe.
De juf komt het controleren en knipt de zijkanten en de hoeken nog netjes bij.
ik word ook nog hardhandig gedroogd en ben blij dat deze ellendig 10 minuten van mijn haren knippen voorbij zijn.
ik mag naar de kassa waar het druk is en we nog een tijdje moeten wachten. De student blijft erbij staan en wacht tot degenen achter de balie met mij afrekent. zodra dit is gebeurd zegt ze dag en gaat snel verder.
Ik ga op zoek waar mijn jas is gebleven en moet de juf aanspreken omdat ik deze niet kan vinden. Oh die zal wel aan de andere kant hangen en ze weet in een keer mijn jas uit de andere kapstok te vissen gelukkig.
Snel ga ik met een beetje ontdaan gevoel weg.
Alle andere keren ben ik hier een stuk prettiger geholpen, maar deze ervaring was niet fijn.
Onderweg naar huis lopend denk ik dat ik hier een mail over ga sturen, over mijn ervaring zodat er misschien een beetje aan gewerkt kan worden.
Dames let alsjeblieft op, je bent wel met mensen bezig, hoe druk het ook is, wees niet te hardhandig en zeg dat het uitloopt en een praatje over het weer kan ook geen kwaad. Let op je klant en niet op de omgeving en dat kauwgompje kan je beter achterwege laten.

de locatie van deze kappersacademie is erg goed

Score voor Nederlandse Kappersakademie: 1/5
Beveel je de kapsalon aan? Nee
Soort behandeling: knippen