NIBE-SVV

Cursist

De lessen waren interessant en sloten aan op de praktijk. De mensen die de lessen verzorgden waren ook mensen uit de praktijk. Genoeg ruimte voor vragen en verdieping. Stuk voor stuk allemaal hele fijne leraren. Het lesmateriaal werd niet heel actief gebruikt, dit vond ik ook wel wat te wensen over laten. Veel knip en plakwerk uit ander nibe materiaal en folders. Ook her en der spelfouten en niet kloppende zinnen. Waarschijnlijk dat de leraren het daarom ook niet gebruikten.

Het niveau van de deelexamens vond ik redelijk eenvoudig. De vragen gingen niet heel erg de diepte in en de foute antwoorden waren eenvoudig er tussen uit te halen. Het cijfer wat ik heb gehaald en wat ook op e-connect staat klopte niet met wat er uiteindelijk op het toegestuurde deeldiploma stond. Deze was een halve punt lager (?). Nog steeds een voldoende, maar het klopt niet natuurlijk. Bij een collega hetzelfde.

De locaties waren in 3 van de 4 gevallen goed verzorgd. Makkelijk bereikbaar en heerlijk eten. Maakte de cursusdagen erg aangenaam.

De groep was niet te groot. Precies genoeg mensen die een leuke groep vormden om mee te discussiëren en praktijkverhalen uit te wisselen.

Hieronder stellen ze mij de vraag of ik dit bedrijf zou aanbevelen.

Ik zou het wel aanbevelen, maar nibe moet het organisatorisch wel veel beter gaan aanpakken. De planning van het assessment (eindopdracht) was een paar dagen voor de examendatum nog helemaal niet bekend. Daar raak je als cursist van in de stress. Moet je als bedrijf niet willen. Cijfers moeten ook veel eerder worden opgeleverd en niet pas 8 weken na tijd. Ook antwoorden schrijven (terwijl je je laptop mee moet nemen) kan in deze tijd echt niet meer.

Score voor NIBE-SVV: 3.5/5