NIBE-SVV

Jeroen Borst/Econocom Nederland B.V.

De combinatie tussen theorie en praktijk, gecombineerd met de mogelijkheid tot het opbouwen van een netwerk van vakgenoten voor het delen van ervaringen en ‘best practices’, sprak mij erg aan. Terugkijkend kan ik vaststellen dat ik met de masterclass een goede allround basis heb gelegd voor mijn vervolgstappen binnen het risicomanagement, nuttige contacten heb gelegd met bevlogen medestudenten. De klassikale opzet en de interactieve wijze van lesgeven door onze docente Ellen Steijvers, heb ik als erg plezierig, stimulerend en leerzaam ervaren. Mede dankzij de relatief compacte omvang van onze gemotiveerde groep naast mijzelf bestaande uit 14 medestudenten, met een zeer diverse bedrijfs- en functieachtergrond, was er voldoende ruimte voor het uitwisselen van praktijkervaring, inbreng van actualiteit en het plenair tackelen van opdrachten en vraagstukken. Door deze manier van doceren en plenair behandelen is er veel aandacht geweest voor de theorie en het toepassen van de ERM theorie binnen verschillende typen organisaties, evenals het gezamenlijk vinden van creatieve oplossingen. Door de groepscasussen in kleine groepjes uit te werken met een kritische nabespreking door de docent, wordt je geprikkeld om de verschillende vraagstukken proactief en systematisch om te lossen. Ook de gemaakte praktijkopdrachten evenals de andere gemaakte voorbereidingsopdrachten en presentaties werden plenair in de bijeenkomsten behandeld, waardoor verschillende inzichten werden gecreëerd, die mij voor het schrijven van de onderzoeksopdracht erg hebben geholpen.

Score voor NIBE-SVV: 4/5