NIBE-SVV

Thijs

Ik heb via meerdere wegen mijn ervaringen met NIBE proberen te delen, via collega's die dezelfde opleiding nu een paar maanden later volgen blijkt dat er niets is veranderd.
Vorig jaar deed ik Wft Basis, prima te doen. Dit jaar heb ik Wft hypothecair krediet afgerond. Ik heb gigantisch veel eigen onderzoek moeten doen om enigszins in de buurt te komen van dat wat er tijdens het examen gevraagd wordt. Ik heb extra uitleg aan moeten schaffen over de noodzakelijke berekeningen. Volgens mij zou de aangeboden opleiding genoeg moeten zijn om het examen mee te kunnen halen, dat is niet mogelijk. De lesstof schiet tekort, de e-learning vraagt maar 60% van wat je moet kennen en er staan ontzettend veel fouten in. Dat iets niet lekker kan lopen, prima, kan gebeuren. Maar als er dan feedback over gegeven wordt en daar wordt vervolgens helemaal niets mee gedaan dan ben ik er klaar mee.

Daarnaast vond ik het vreselijk om te horen dat mijn begeleider tijdens mijn traject overleden was. Wat blijkt? Diezelfde begeleider wordt bij nieuwe mensen toegewezen als begeleider. Hoe is het mogelijk? De kennis van de mensen aan wie ik om hulp heb gevraagd, medewerkers van NIBE met voor mij onbekende functie, is niet toereikend. Er komen te veel vage antwoorden terug. Vandaag de dag nog steeds bij mijn collega's. Die collega's van me komen dan bij mij om informatie te vragen over de lesstof. Het lijkt me dat m'n collega's de juiste informatie van jullie zouden moeten krijgen.

Ik hoop dat jullie in de toekomst zeer kritisch gaan kijken naar jullie aangeboden opleidingen. Kort samengevat: zorg voor volledige lesstof die past bij hoe de examenvragen gesteld worden. Zorg voor medewerkers met kennis van zaken. En lees je eigen e-learning meerdere keren na om fouten eruit te halen. Alvast dank.

Reactie NIBE-SVV:

Beste Thijs,
Allereerst bedankt voor het achterlaten van je feedback. Voor ons is dit waardevolle informatie waardoor we kunnen verbeteren. We nemen je feedback mee tijdens de evaluatie van de opleiding. We vinden het jammer om te lezen dat de opleidingen niet aan je verwachtingen voldeed. Je studiebegeleider gaat je feedback evalueren en zal graag contact met je opnemen om je punten persoonlijk te bespreken.
NIBE-SVV

Score voor NIBE-SVV: 1/5