NIBE-SVV

Erik

Helaas geen hoge waardering van mijn kant. Het studiemateriaal viel me erg tegen. Ik weet dat de leerstof van nature droog is, maar het is ook een kunst om daar wat van te maken. Dat is het stapje extra, dat hier helaas niet werd gezet. Erger was dat de leerstof vaak niet duidelijk was. Met name de situatie van voor en na 1 januari 2019 m.b.t. tot de gemeenschap van goederen voor huwelijk en geregistreerd partnerschap. De docent gaf hier wel redelijk snel antwoord op, maar dit soort dingen kan ook gewoon in één keer goed uitgelegd worden, zodat zelfs ik het in een keer begrijp. Een ander voorbeeld wat onduidelijk was is registratie bij het BKR. Moet dat gedaan worden voor lening vanaf 250 euro en tegelijkertijd langer dan 1 maand, of is een van beide voorwaarden voldoende? Het staat in ieder geval verkeerd in de lesstof: "Kredieten van 250 euro of kredieten met een looptijd van meer dan een maand moeten bij BKR geregistreerd staan", terwijl op de website van het BKR zelf staat: "Een krediet van meer dan € 250 dat langer dan één maand loopt, staat bij ons geregistreerd." De examenvragen in de oefenexamen waren vaak helaas niet erg informatief. Meestal kon je absoluut verkeerde antwoorden al meteen wegstrepen zonder überhaupt het materiaal bestudeerd te hebben. De uitleg die erbij werd gegeven was vaak bedroevend, en riep soms (gelukkig?) meer vragen op. Maar erger was dat de dekking van wat in de leerstof behandeld werd niet volledig was. Ik heb uiteindelijk elders studiemateriaal aangeschaft om de ontbrekende onderdelen in te vullen. Al met al was het een teleurstellende ervaring. Het lag zeker niet aan de docent, want die reageerde snel en duidelijk. Maar ik vind dat een e-learning daar niet van afhankelijk dient te zijn. Als het even kan zal ik Nibe/SVV vermijden als ik een volgende WFT cursus ga volgen.

Score voor NIBE-SVV: 3/5