NIBE-SVV

Ik vond de opleiding middelmatig/slecht.
- De lessen vielen erg tegen, de docenten vonden het vooral fijn om zichzelf te horen praten, gaven veel voorbeelden die niet onder licht letsel vallen, en waren niet enthousiast. De enige lessen die ik interessant vond waren de lessen van de laatste twee modules.
- Het lesmateriaal viel erg tegen, het materiaal zit vol spelfouten en is enorm verouderd. Waarom vernieuwen jullie de Richtlijnen in het lesmateriaal niet elk jaar? Het is toch belachelijk dat ik Richtlijnen van 2015 moet leren? Het lesmateriaal kan ik niet bepaald actueel noemen.
- De examens vielen ook erg tegen. De examenvragen stonden vol spelfouten. In de casus werd naam X genoemd, in de antwoorden kwam naam Y terug, waardoor er geen touw aan vast te knopen was. De examens kan ik eerder omschrijven als een examen begrijpend lezen, want veel vragen en antwoorden waren op verschillende manieren te begrijpen. En waarom worden er geen vragen gesteld over de OVS, terwijl dit het grootste onderdeel is van de eerste module?
- Het eindassessment viel ook tegen. Waarom wordt er geen rekening gehouden met de werkwijze van het bedrijf waar ik werk? Ik moest opeens mijn gesprekken anders voeren, want volgens de examinatoren was ik teveel aan het samenvatten, terwijl dat de gesprekstechnieken zijn die wij toepassen op mijn werk. Ook moest ik opeens de stijl van mijn brieven aanpassen en mocht ik ze niet schrijven op de manier waarop ik de brieven schrijf voor mijn werk. Ik begrijp niet zo goed waarom ik dit moet aanpassen speciaal voor het eindassessment, terwijl ik dit na het eindassessment allemaal weer mag vergeten. Ook beoordelen de examinatoren niet uniform, waarom krijg je bij het ene duo minimaal een 6 en bij de ander een 6,5?
- De locatie in Utrecht was prima. Ik snap alleen niet waarom we na 5 lessen, midden in de derde Corona-golf opeens van online les naar Utrecht moesten komen. Ik vond dat erg onverantwoord en had hier graag een duidelijke uitleg over gehad.

Het was fijn om mijn kennis weer op te frissen, maar hier had ik geen 10 lessen voor nodig gehad. Ook was het fijn om nieuwe mensen te leren kennen. Als ik naar de kwaliteit kijk van de opleiding vind ik het de €6000 lesgeld zeker niet waard. Ik ben in elk geval blij dat ik de opleiding niet zelf hoefde te betalen. Nibe, wordt het niet eens tijd om de opleiding te herzien?

Score voor NIBE-SVV: 2.5/5