NIBE-SVV

Ik heb de opleiding online gevolgd en daarom geen les gehad van docenten. Ik kan deze vraag dus niet beantwoorden.

De online leeromgeving heeft te weinig vragen om mee te oefenen. Na een paar keer vragen oefenen, zijn de vragen op en is het een herhaling van zetten. Je kunt de leeromgeving zo instellen dat je elke dag vragen te beantwoorden krijgt, maar dan krijg je dus op den duur alleen maar vragen die je al eerder hebt gehad. Uitbreiding van de vragen zou goed zijn.

Ik werk bij een verzekeraar als brandacceptant. Ik kan bitter weinig van de lesstof van Wft-PE Schadeverzekering Zakelijk gebruiken, omdat a) mijn kennis over de relevante onderwerpen al verder gaat dan wat er in de syllabus staat en b) ik het merendeel van de lesstof in de dagelijkse praktijk niet gebruik, dus er eigenlijk niets aan heb om hierover te leren, tenzij uit een verlangen naar kennis en/of nieuwsgierigheid. De opleiding sluit heel matig aan bij mijn beroepspraktijk, ook al omdat uit de lesstof blijkt dat deze vrijwel volledig is bedoeld voor mensen die bij verzekeringsadviseurs werken. Deze is te algemeen als je specialistisch werk doet.

Het levert voor mij niets op om die Wft-PE elke drie jaar te doen, behalve dat ik mijn baan hou. Op mijn werk heeft het totaal geen impact. Ik doe dat examen eens in de drie jaar en daarna vergeet ik het weer.

Reactie NIBE-SVV:

Bedankt voor het delen van je beoordeling!
Met vriendelijke groeten,
NIBE-SVV