Ongeveer op de helft van de cursus had onze (wat faalangstige) zoon moeite met de tijdsdruk bij de opdrachten. Om toch de opdrachten te halen, ging hij typen op het niet-afgeplakte toetsenbord. Hier kwamen wij pas achter toen hij de cursus met succes (?) had afgerond en helemaal niet blind kon typen.
Na een pittig gesprek (hij had zichzelf én ons voor de gek gehouden!), gaf hij aan toch wel graag écht blind te willen leren typen en een telefoontje met pica-typen was voldoende om het weer terug te zetten naar het moment dat het was 'misgegaan'.
Na een periode van oefen met intensieve begeleiding door ons (o.a. de teksten extra oefenen in word, zonder tijdsdruk), kreeg hij weer het vertrouwen dat hij het kon leren en pakte hij de draad weer op. Uiteindelijk heeft hij de eindopdracht ruimschoots gehaald en kan hij nu echt trots zijn op zijn typediploma! En wij op hem, want hij heeft meer geleerd dan alleen typen, namelijk dat je iets kunt leren door te oefenen en door te zetten en dat het niet erg is als het niet meteen lukt....

Al met al was er (voor onze zoon) intensievere begeleiding van ons nodig dan we vooraf hadden ingeschat. Fijn dat het programma teruggezet kon worden, zodat hij de typecursus écht met succes kon afronden.

Score voor Picatypen: 4/5
Zou u ons aanbevelen? Ja