J. van der Zwan

De typecursus zat op zich goed in elkaar. Vond het alleen jammer dat de feedback niet echt persoonlijk was, maar duidelijk voorbewerkt (een mail voor een goede ll en een voor een zwakkere). Soms had Merel een persoonlijke vraag, maar daar kreeg ze geen antwoord op.
Ook (maar dat weet ik niet zeker) kreeg ze geen feedback op de snelheid waarmee ze typte, wel een onderdeel wat ik erg belangrijk vind. Ze kan nu wel redelijk blind typen, maar haar snelheid ligt wel redelijk laag, omdat ze daar onvoldoende mee geoefend heeft.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw feedback op de cursus van uw dochter Merel. In twintig weken tijd proberen wij kinderen een goede typevaardigheid bij te brengen. De eerste helft van de cursus richten wij ons op het aanleren van de letters. Pas als deze goed in het geheugen zitten, kunnen wij een start gaan maken met het opbouwen van de snelheid. Het einddoel is een snelheid van ongeveer 120 aanslagen per minuut. Veel kinderen zitten aan het einde van de cursus al ver boven deze snelheid. Merel zat hier iets onder. Wij hebben echter ook rekening gehouden met het feit dat zij licht dyslectisch is. Zij heeft, met dat in ogenschouw genomen, volgens ons een keurig eindresultaat behaald waar zij trots op kan zijn. Bij veelvuldig gebruik van de aangeleerde vaardigheid zult u merken dat de snelheid ook nog verder omhoog gaat. Het idee van tussentijdse evaluatie spreekt ons zeker aan. Bedankt voor de suggestie. Dit is wellicht iets om in de toekomst verder uit te werken.

Score voor Picatypen: 3/5
Zou u ons aanbevelen? Ja