Mieke van Weert

Max (12jr) is enthousiast begonnen maar gaandeweg de cursus is hij steeds minder enthousiast geworden. Hij vond de boekjes erg kinderachtig. We hebben hem moeten motiveren en helpen plannen om de cursus toch af te maken en zijn diploma te halen. Voor zijn broer gaan we op zoek naar een andere cursus. Bedankt voor de begeleiding.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw aandachtspunten. De typecursus duurt, afhankelijk van het kind zelf, zo’n 20 lesweken. Dit is best een lange periode. Om een goede typevaardigheid te krijgen, moet er echter veelvuldig worden geoefend. Wij begrijpen ook dat niet alle kinderen gedurende de gehele cursus hetzelfde enthousiasme zullen vasthouden als tijdens het begin van de cursus. Wij proberen dit zoveel mogelijk te ondervangen door lesmateriaal aan te bieden dat aansluit bij de belevingswereld van de kinderen, er steeds nieuwe dingen bij te leren en motiverende berichtjes te sturen. We kunnen ons echter voorstellen dat niet ieder 12-jarige jongen dol is op Joppe en de avonturen die hij beleeft.

Score voor Picatypen: 2/5
Zou u ons aanbevelen? Nee