B. Falkena

Ik had zelf niet het idee dat ik controle over de typcursus had. En ik vind dat ze eerder moeten oefenen met typen op jullie site, waarin het aantal letters per minuut wordt bijgehouden en dat de fouten rood worden. (de toetsen als het ware)

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw aandachtspunten. Wij proberen de kinderen zoveel mogelijk te motiveren door aantrekkelijke teksten te laten typen, de feedback van de begeleidsters en de games die na bepaalde toetsen als beloning vrijkomen. In twintig weken tijd proberen wij kinderen een goede typevaardigheid bij te brengen. De eerste helft van de cursus richten wij ons op het aanleren van de letters. Pas als deze goed in het geheugen zitten, maken wij een start met het opbouwen van de snelheid. Wij vinden het idee om al eerder toetsen op snelheid te laten maken, echter wel een goede suggestie en wij zullen gaan onderzoeken hoe wij dit kunnen inbouwen in de cursus. Wij sturen aan het begin van de cursus ouders de inloggegevens toe, zodat zij met hun kind mee kunnen kijken op de site maar de resultaten.

Score voor Picatypen: 3/5
Zou u ons aanbevelen? Ja