Leonie

Ik ben blij dat we onze zoon hebben opgegeven voor de cursus. Hij heeft het hard nodig in dit digitale tijdperk.
Wat ik goed vind, is dat er regelmatig toetsmomenten ingebouwd zijn en dat er dan een begeleider van Pica beoordeelt hoe het gegaan is en aanwijzingen geeft voor de volgende keer. Dat de lessen online / op afstand gegeven worden is heel handig.
Wat ik jammer vond, is dat de site iets te "kinderachtig" gebracht wordt voor kinderen in de leeftijdscategorie 10-12 jaar. Mijn zoon heeft bijvoorbeeld weinig gebruik gemaakt van de spelletjes die op de site te doen waren. Terwijl dat juist de "lokkertjes" moeten zijn voor kinderen om regelmatig op een speelse manier te oefenen op een toetsenbord. Aan het einde van de cursus werd zijn motivatie steeds minder. Het vergde behoorlijk wat doorzettingsvermogen om de cursus af te maken. Daar zou wat meer aandacht aan besteed mogen worden. Door de leerstof op een leukere manier te brengen, blijft het leuk om zelf achter de computer te gaan zitten om te oefenen. Een ander aandachtspunt is het goed werken van de website. De site was niet altijd goed bereikbaar, traag, of we moesten meerdere keren opnieuw inloggen.

Score voor Picatypen: 3/5
Zou u ons aanbevelen? Ja