Ons kind is zelfstandig begonnen aan de typecursus (zoals volgens de gegeven informatie zou moeten kunnen), maar is helemaal vastgelopen. Hij typte veel te langzaam en keek steeds op het toetsenbord. Toch mocht hij tot onze verbazing na elke toets door. Uiteindelijk zijn we in week 16 opnieuw begonnen bij week 2 en hebben we er elke les naast gezeten. Zo heeft hij het tenslotte toch gehaald.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw aandachtspunten en tips. We vinden het erg jammer om te horen dat de cursus niet geheel naar verwachting is verlopen. Het toetsenbord wordt gedurende de cursus stap voor stap afgeplakt met gekleurde stickers. Daardoor maakt het in het begin van de cursus niet uit als er nog naar de vingers wordt gekeken. De letters zijn afgeplakt waardoor de kinderen ze niet kunnen zien. Wij vragen de kinderen in de lessen om hun fouten niet te verbeteren en we leggen ook uit waarom dit is. De meeste kinderen volgen onze instructies op en kunnen vrijwel zelfstandig aan de slag met de lessen. Onze cursus is echter een cursus op afstand, waardoor wij veel kunnen toetsen en constateren aan de hand van het gemaakte typewerk, maar helaas niet alles kunnen zien. Dit is zeker een aandachtspunt voor ons, waarmee we verder aan de slag zullen gaan.

Score voor Picatypen: 3/5
Zou u ons aanbevelen? Ja