K.Knol

Wij kwamen eind december naar de zitcombinatie kijken en kregen toen al verkeerde informatie over het materiaal van de bekleding. De verkoopster zei dat het een volledig lederen bank was voor de genoemde prijs maar toen een andere medewerkster later belde, vertelde zij dat het 1/2 leder en 1/2 kunststof was. Een volledig lederen bank was duurder.

We keken verder maar hielden deze zitcombinatie toch in ons achterhoofd. In januari kwamen we terug en bestelden uiteindelijk een volledig lederen zitcombinatie. We kregen een bon mee met daarop de verwachtte leveringsdatum. Niet veel later kregen we al een mail dat de levering enkele weken werd uitgesteld. Rond de uitgestelde datum hoorden wij maar niets van Profijt meubel en belden we op. De zitcombinatie bleek nog helemaal niet binnen te zijn! De verkoopster zou er achteraan bellen. Zij belde terug; de zitcombinatie moest uit Italië komen en was daar nog niet in productie genomen. De zitcombinatie zou nog later komen! Ik heb verteld dat wij hier enorm van baalden. We hadden een paar verjaardagen in het vooruitzicht en de nieuwe zitcombinatie was erg hard nodig. We komen onze visite niet meer op de huidige zitcombinatie ontvangen. Er werd ons een 'leen bank' aangeboden. Maar het risico dat daar weer "iets" achter weg zou komen vonden we te groot. We wilden gewoon binnen een week onze bestelde zitcombinatie ontvangen! De verkoopster zou haar best voor ons gaan doen. Dit heeft ze ook gedaan; een week later werd de zitcombinatie geleverd.
Een vriendelijke bijrijder en een " vreemde" chauffeur. Deze laatste regelde ook alles. De zitcombinatie werd uitgepakt en alle afval (heel erg veel!!!) werd samen met onze oude bank afgevoerd. Vlak voor vertrek kwam de chauffeur nog weer bij mij en zei dat wij helemaal geen recht hadden op het uitpakken en monteren van de zitcombinatie. Op de bon zou staan dat wij de zitcombinatie zelf zouden moeten uitpakken, monteren en alle verpakkingsmatieriaal zelf moesten afvoeren. Ik wist niet waar deze man het over had en pakte de bon erbij. Hij had gelijk maar ik had het niet eerder gezien. Ze hebben alle verpakkingsmaterialen uiteindelijk wel gewoon meegenomen maar het ging niet van harte. Ook hier hebben we geen prettig gevoel aan overgehouden. De zitcombinatie was in zoveel materialen verpakt dat het niet te doen is om een huishouden daar mee op te zadelen. Waar hadden wij al dat verpakkingsmateriaal (veel plastic, piepschuim en karton) moeten laten? Hier wordt 1x in de 2 weken een container geleegd, hadden we daarin alle afval moeten afvoeren dan hadden we meerdere maanden geen huishoudelijk afval kunnen laten ophalen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Heel vreemd dat jullie dit zo regelen en de koper daarvan vooraf ook niet over vertellen (maar dit alleen onderaan op de bon vermelden). Al met al zijn onze ervaringen met Profijt Meubel niet positief. Jammer want jullie hebben echt wel hele leuke meubelen! Alleen is de services waardeloos (op de laatste verkoopmedewerkster na, dan.)

Zie onze ervaringen bovenaan deze pagina.

Helaas niet.

Reactie Profijt Meubel Groningen:

Geachte mevrouw Knol,
Hartelijk dank voor uw reactie en uw beoordeling van Profijt Meubel Groningen. Door uw mening kunnen wij u en anderen op het gebied van assortiment en service nog beter van dienst zijn.
Het spijt ons te moeten lezen dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw aankoop. Er was een en ander fout gegaan bij de leverancier, waardoor het inderdaad later bij u geleverd werd.
ProfijtMeubel is een afhaalformule, dit houdt in dat al onze artikelen geprijsd zijn op basis van het zelf afhalen. Als u kiest voor het laten bezorgen en/of uitpakken en plaatsen van uw meubelen zijn, dan betaald u hier een vergoeding voor. Het verpakkingsmateriaal kan u, indien u het zelf uitpakt e.d., weer bij ons inleveren (in het magazijn of de winkel).
Wij zijn in ieder geval blij om te horen dat de chauffeur het alsnog voor u heeft uitgepakt en het verpakkingsmateriaal weer mee heeft genomen.
Via deze weg bieden wij u onze excuses aan voor de levertijdsvertraging en vooral voor de onduidelijkheid tijdens de bezorging omtrent de uitpakservice. Dit zullen wij gaan bespreken binnen het verkoopteam.
Met vriendelijke groeten,
PROFIJT MEUBEL GRONINGEN
J. Veenstra
(verkoopleider)

Score voor Profijt Meubel Groningen: 2/5
Zou je deze winkel aanbevelen? Nee
Zitcombinatie Daiano