Shana

GA NIET MET DIT BEDRIJF IN ZEE.
Geen correcte informatie, misleidende tekst "geen voorrijkosten", vreselijke communicatie, denken alleen aan hun centen.
Vragen veel geld voor weinig werk! Lees je goed in!

In januari heeft Rioolservice Budel onze verstopping verholpen. Over de werkzaamheden heb ik niks te klagen. Maar dan de hele zaak eromheen.

Op 11 januari bel ik dit bedrijf om te vragen wat het me gaat kosten. 45euro per uur zegt hij (hij verteld er niet bij dat dit exc btw is).

Er worden 2 apparaten gebruikt. Zuur en zuiger. De ene 20 euro de ander 25euro. ohja exc btw!

Vervolgens wordt de factuur opgemaakt. Hij zou enkele reis rekenen aangezien hij van posterholt af kwam en naar herkenbosch moest. Oke prima dacht ik. Mn vriend handelt het af en ze vertrekken. Daarna zie ik de nota en denk hè?

164euro inc btw voor 25min werk. (Inc de 10min die ze hebben moeten wachten tot mijn wasmachine geen afpompen, 15minuten gewerkt)

Arbeid: 90euro. Het zou toch maar 45euro zijn? Ik meteen gebeld. Nee ze zijn met 2 man gekomen en je betaald het hele uur ook al zijn ze maar een deel van dit uur geweest. (Snel verdiend!) Ik denk bij mezelf of je nou met 1 man komt of met een heel leger. 45euro per uur is 45euro per uur, de prijs die je me doorgeeft. Aangezien ik tot 3x toe aan de telefoon afgekapt wordt met de zin "nee dat hebben ze goed berekend". Besluit ik om het daarbij te laten en het zwart wit op de mail te zetten.

Als de arbeid bestaat uit 45euro, betaal ik dan voor de enkele reis 45euro? Of waar uit bestaan de overige 45euro?
Ik zou om deze reden graag een specificatie willen ontvangen.

Dit bericht heb ik op 14 januari gestuurd. Geen reactie. Pas op mail 4 krijg ik een reactie: Ik moet dit hier intern overleggen. we komen erop terug. gewoon even afwachten aub!!

Nou we zitten ondertussen op half april, 4maanden later en shana wacht nog steeds af (met uitroeptekens). Totdat er op 14 april opeens een betalingsherinnering op de mat ligt.

Aangezien ik nog altijd op een reactie aan het wachten ben mail ik maar weer.

1. Ik vraag een specificatie over de factuur. Deze heb ik niet ontvangen.
2. Mij is niet verteld dat dit bedrag exc btw is. Wat jullie bij wet verplicht zijn.
3. Ik heb jullie gevraagd wat het ging kosten en heb een bedrag per uur gekregen. Dan maakt het mij niet uit of jullie met 1 persoon komen of met 15 personen. Ik betaal het bedrag per uur wat mij is doorgegeven niet per uur per persoon.

Je raad het al weer geen reactie.
Dan bellen we Ruben zelf maar weer. Hij weet niet waar het overgaat maar zou het gaan uitzoeken. Opeens heb ik binnen 5min een reactie.

"Je hebt toen gevraagd om een specificatie, die heb je gehad, dat is namelijk de werkbon daar staat alles op vermeld. Wij hebben ook maar 1 persoon geteld en niet 2, onze werktijd is van thuis tot thuis ongeacht waar we vanaf komen. Dus 1 uur werk, en de rest is reistijd."

Waarop ik samengevat zeg:
"Arbeid: 90euro noem ik geen specificatie. Ik wil graag weten wat jullie per km rekenen. Waar heb ik voor betaald??"
En weer geef ik aan dat ze mij niet verteld hebben exc btw en dit verplicht zijn.

Hun reactie:
Wij tellen geen km's maar de minuten die we rijden, als we van thuis naar u moeten komen zijn we een half uur aan het rijden, en die tijd moet ook weer terug geteld worden. Dus vandaar dat we dan op 1 uur werk komen en 1uur reistijd.

(Ook dit wordt niet vermeld als je ze belt! Als je vraagt wat gaat het me kosten krijg je alleen te horen 45euro per uur.)

Normaal wordt er altijd vermeld dat het excl. BTW is, toevallig dat het dan niet bij u gebeurt..

Mijn reactie;
Je collega zei dat hij uit posterholt kwam. En zei dat omdat hij in de buurt was enkele reis zou rekenen.. dat zou dus 30min zijn?

Jij zegt nu dat het ook terug gerekend moet worden dus nu heb ik opeens wel betaald voor 60min ipv 30?

Simpele vraag: wat berekenen jullie per minuut?
...

Je raad het al. Nog altijd geen specificatie. Je vraagt iets simpels maar krijgt geen antwoord. Zegt steeds iets anders..
Ik zou enkele reis betalen maar nu zegt ze nota bene zelf dat de terugreis ook berekend moet worden, terwijl ze zegt van thuis tot thuis. Dus nee ze rekenen geen voorijkosten alleen hun minuten zijn duurder dan een taxibedrijf.

Dus als je enkele reis berekend wordt zoals ze tegen mij in eerste instantie zeiden; 45euro voor 30minuten betaal je dus 1.50euro per minuut. Dure business..

Als je het hebt gered tot aan het eind van deze review dan hoop ik dat je een beter bedrijf uitzoekt.

De rioolvakman kwam langs voor:

riool ontstoppen

Ben je een particuliere of zakelijke klant?

Particulier

Woonplaats