Jeroen

De opleiding HBO Management van Verandering voldoet niet aan mijn verwachtingen. Aan de hand van de brochure en de titel van de opleiding verwachte ik een opleiding te doen waarbij ik managementvaardigheden zou leren van het implementeren van veranderingen in een organisatie. Helaas blijkt de training zich meer te richten op organisatiekunde en dan voornamelijk op grote personeel wijzigingen in een organisatie.

De opleiding sluit niet aan bij mijn verwachtingen en niet aan bij mijn praktijk. In mijn 25 jarige carrière ben ik de behandelde theorie (van voornamelijk de laatste module Verandermanagement) nog niet eerder tegengekomen en heb ik niet gemist. Deze module heeft voor mij geen toegevoegde waarde gehad want de theorie verwacht ik verder niet te gebruiken.
Recentelijk hebben we de afdeling van Business Analisten en Ontwikkelaars samengevoegd in Agile teams. Dat heeft betrekking op 100 personen. Theoretisch leuk al die behandelde modellen, maar in de praktijk zit niemand er op te wachten. Naar mijn idee staat de behandelde theorie ver af van de praktijk, zoals ik die ken. Misschien 20 jaar geleden toen door de Rabobank nog dure externe consultantbureaus werden ingehuurd voor reorganisaties werden die modellen toegepast maar heden ten dagen is de praktijk dat alles zo goedkoop en zo snel mogelijk moet. Alles wat geen direct toegevoegde waarde heeft wordt niet meer gedaan.

De leeromgeving e-connect is statisch en ouderwets. Ik verwacht van een digitale leeromgeving filmpjes van docenten die nader uitleg geven over onderwerpen en waarbij je naar meer toelichting kan zoeken over een onderwerp en meer interactie met de leeromgeving. Nu is e-connect een statische website met wat teksten en opdrachten. Die opdrachten zijn vaak niet concreet in wat men verwacht van de student en bevatten geregeld spellingsfouten.
Daarnaast wil ik nogmaals vermelden dat Rabobank medewerkers alleen vanaf hun werkplek e-connect kunnen benaderen echt heel vervelend is. Hierdoor kom ik eigenlijk niet meer op e-connect anders dan alleen mijn huiswerk in te leveren. Ik heb bij begin van de module alle teksten en bijlagen gedownload van e-connect en omgezet naar een Word document en vanuit dat Word document volg ik de module. Op deze manier kan ik dat doen op mijn eigen laptop waar en wanneer ik dat wil.
Ik heb voor de zelfstudie opleiding gekozen met de begeleidend docent heb ik geen contact gehad.

Helaas is deze opleiding HBO Management van Verandering dus voor mij op een teleu

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Dank je wel voor het achterlaten van een review. Wat jammer om te lezen dat de training niet helemaal aan de verwachtingen heeft voldaan. Goed dat je jouw feedback hierover met ons deelt! Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.
Met vriendelijke groeten,
Scheidegger Opleidingen