Mw. F.

Flitsscheiding

Uw ervaring

Prima, uitstekend wat betreft de advocaat, de heer A. Bakker.
De contacten met het secretariaat waren over het algemeen plezierig en goed, maar nu en dan ook minder nauwkeurig. Twee aandachtspunten: in de mail die ik vandaag ontving van het secretariaat staat mijn meisjesnaam wederom niet correct vermeld. Toen het er voor ons op aankwam dat de scheiding snel ingeschreven zou worden waren er op twee punten acties nodig: de rechtbank en Benadvocaten. De rechtbank die ons door de heer Bakker werd aangewezen deed het supersnel: binnen 10 dagen!.

Echter, het secretariaat heeft de actes van berusting enige dagen laten liggen voordat ze door de advocaat getekend werden. Op een vriendelijk tel. verzoek om de actes snel naar de gemeente te sturen, kwam ik niet verder bij het secretariaat dan dat ze ze bovenop de stapel zou neerleggen. Ze weigerde een toezegging te doen om ze snel af te handelen. Volgens haar moest er "een hele brief bij". Later bleek ons dat het om een standaardbriefje ging, wat haar hooguit met knippen en plakken 10 min. tijd kan hebben gekost om de juiste datum en namen erin te zetten. Hierdoor is de termijn niet gehaald om ze de week daarop bij de gemeente te hebben. Hierdoor moesten we afgelopen vrijdag toen de gemeente nog steeds de stukken niet had ontvangen, halsoverkop van ons dorp naar Utrecht afreizen (2 uur in de auto) voor nieuwe actes van berusting en vervolgens moesten we naar de gemeente waar we gehuwd waren (1 uur autorijden vanaf Utrecht) om de stukken die niet bij de gemeente binnen waren gekomen, alsnog persoonlijk daar te brengen. Dit doet bij ons vermoeden dat de betreffende medewerkster de stukken langer heeft laten liggen, dan nodig. Jammer. Het bewijs van inschrijving bij de burgerlijke stand is uiteindelijk afgelopen maandag naar ons gemaild en kon dus door ons op de deadline aan worden geboden aan de hypotheekadviseur voor aanbieding aan de hypotheekverstrekker, de notaris enz. Veel stress die wellicht voorkomen had kunnen worden.

Toch als algmeen oordeel Goed en voor de heer Bakker: uitstekend. Waarbij we ook opmerken dat we erg goed werden ontvangen door hem en dat het gesprek heel plezierig verliep. De adviezen waren zeer deskundig en hebben geleid tot een mooi convenant. Overigens ook een mooie spreekkamer, zeker nu met de bloemenwand.

Reactie Scheiden-online:

Hartelijk dank voor uw reactie.
In uw geval hebben we inderdaad gekeken bij welke Rechtbank een snelle afwikkeling mogelijk was, omdat u onder tijdsdruk stond. Gelukkig bleek 1 rechtbank in staat de beschikking snel af te geven. De door u getekende aktes van berusting ontvingen we op vrijdag 10 oktober en zijn twee werkdagen later door ons verzonden aan de gemeente. Hoewel dat normaal gesproken een redelijke termijn is had het uiteraard sneller gekund, bijvoorbeeld op diezelfde dag of de eerstvolgende werkdag. Daarnaast was het vervelend dat de gemeente de stukken een paar dagen later nog niet had ontvangen. Fijn te horen dat alles uiteindelijk op tijd is gelukt ten behoeve van uw hypotheek.

Score voor Scheiden-online: 4/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja
Afgenomen dienst: