Ik zat in de overgang van het oude Schoevers systeem naar het nieuwe NCOI systeem, daarbij waren erg veel kinderziektes te bemerken. Ik hoop dat de persoonlijke aandacht van Schoevers, en de hoge kwaliteit van de docenten in de toekomst blijft. De persoonlijke aandacht tijdens mijn periode was oke, maar ik ervaarde de opleiding als te schools, terwijl ik volwassen ben en ook graag zo behandeld wil worden. Het maatwerk is niet meer terug te vinden, omdat de school niet 'wil meten met twee maten' terwijl meten met meerdere maten juist op een private opleiding de meerwaarde biedt. Inhoudelijk is de opleiding in het eerste jaar sterkt gericht op secretariele praktische kunde opdoen, dat is zeer fijn en de kracht van Schoevers en moeten ze zeker behouden. In het tweede jaar (AD officemanagement) was de werkverspreiding over het jaar niet goed, na de kerstvakantie is het vele malen drukker met vakken en studie- en inlevermomenten. De eindonderzoek begeleiding is matig, een centraal moment met de stagebegeleider met de hele klas om het hele stageboek door te werken is zeer hard nodig. Ook onduidelijkheid over inlevermomenten en verdedigingsmomenten zijn niet fijn. De nakijkperiode van vier weken vind ik persoonlijk te lang en wordt ook nog eens meerdere malen overschreden.
+ persoonlijke aandacht
+ kwaliteit docenten
+ kwaliteit vakken
+ baanbemiddeling / baanzekerheid
+ informatie e-connect
- geen maatwerk
- schools
- weinig begeleiding eindonderzoek
- onduidelijkheid toets en inlevermomenten
- lange nakijktijd

Reactie Schoevers:

We waarderen de persoonlijke feedback uit deze review en nemen de plus- en minpunten graag mee in de evaluatie van de opleiding.
Schoevers

Score voor Schoevers: 3/5