Seepje

Gijs Hofman

Ik vind het lekkere zeep en een heel nobel streven om mimder verpakking te gebruiken. Ik sta maw erg achter het idee. Over de uitvoering ben ik minder te spreken. Ik heb shampoo en een navulverpakking gekocht. Het navullen is niet te doen. Om te beginnen moet je de fles vullen tot het streepje. Dit is een streepje op de buiten kant van een ondoorzichtige fles, huh?? Je ziet niet wanneer er genoeg water in zit. Nu moet je de verpakking rustig legen in de fles die je schuin houdt. De opening is klein en de het wat vochtige poeder is onmogelijk zonder morsen in de fles te krijgen. Dan mag je 30 sec dansend schudden. Leuk bedacht door marketing, maar na drie seconden schudden ontstaat er schuim en gebeurd er niks meer in de fles.
Ik vindt dit een gemiste kans, dit kan veel beter. Wat ik ook jammer vind, is dat je de navullingen per portie van 38 gr koopt in elk een apart kartonnetje en nog weer een plastig zakje. Al met al toch veel erg veel verpakking voor weinig.
Een idee dat mij mij opkomt is het volgende: een navulverpakking van 500 gr of 1 kg. In een kartonnen doos (als waspoeder) en dan een uitleg van de verhouding water en zeep. Lekker buiten de fles mengen door te roeren en dan de fles vullen. Veel makkelijker en enorm veel minder verpakking. Ik zou het enorm warderen als iets dergelijks tot de mogelijkheden gaat behoren.

Score voor Seepje: 2.5/5
Zou je Seepje aanbevelen? Ja