Info op de website
Uitstraling van onze club
Kwaliteit van de mesjes

P van der Meulen

Vanwege de regelmatig terugkerende zoektocht om betaalbaar mijn welbekende A merk scheermesjes te kopen - waardoor ik veel te lang met botte mesjes doorging - besloten om na een zoektocht en gebaseerd op andermans ervaringen de shaversclub uit te proberen. Vorige week startpakket ontvangen (The Executive). Zeer stevige houder, simpel maar erg doeltreffende kliksysteem. Gevoelsmatig zien de mesjes er minder premium uit dan van het welbekende A merk. Maar dat is alleen optisch. Na mijn eerste scheerbeurt helemaal overtuigd. Plekken die voorheen niet glad werden, worden nu een stuk gladder, en de delen van mijn gezicht die gewoon glad werden zijn nu babyhuidje glad!

Nadeel van deze ongelovelijk scherpe mesjes is ook iets meer wondjes na mijn eerste scheerbeurt. Dit doet voor mij geen afbreuk aan de scheerervaring maar is een logisch gevolg. Wat mij geïnspireerd heeft om te gaan zoeken hoe ik mij het beste kan scheren en verzorgen na het scheren.

En daar zou de shaversclub wat mij betreft nog beter op in kunnen springen door ook de klassieke scheerbenodigdheden aan te gaan bieden zoals een een gezichtsreiniger, goede kwast, scheerzeep, en aluinsteen en andere nabehandelingsproducten. Dit is eigenlijk het enige wat ik mis voor een volledige beleving. Naast het ultieme gemak om voor een redelijke prijs op gezette tijden je scheermesjes kunnen vervangen, maar ook je bijbehorende verzorgende producten af te kunnen nemen.

En wat ik een beetje mis, maar dat is een beetje spijkers op laag water zoeken: een simpel houdertje. Maar een bekertje voldoet ook prima, dus ook dat is nou niet echt een punt.

De mesjes, wow! Superscherp, en prettig scherend. En ook de precisiemesje is top doordat er een soort geleidingsstripje voor zit wat je ook beschermt tegen snijden maar waardoor je ook nog veel beter de lastige plekjes echt goed glad kan scheren. En de houder is top, simpel en erg stevig en prettig vast te houden.

Score voor ShaversClub: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: The Executive