J. Van der Pijl

Wat betreft de aanschaf van de kachel werd er een goede prijs voorgesteld. Verkoper ging er wel vanuit dat koper precies wist wat de mogelijkheden van inbouw waren. Had graag even gaan zitten om rustig de maten te bespreken. Ook had ik graag willen horen wat de tarieven betreffende uurloon, materiaal en reiskosten waren. Achteraf horen dat een uurloon 80 euro is, vind ik erg veel, zeker omdat dat ook voor reistijd geldt. Een meter flexibele kachelpijp kost 100 euro (onder het mom dat het mee gebracht wordt, waarvoor je al reiskosten betaalt!). Uiteindelijk waren de plaatsingskosten even veel als de kachel met extra onderdelen.
Informatie hierover in de winkel was nuttig geweest. Nu werden we min of meer overdonderd bij het op locatie kijken wat de kosten zouden zijn bij plaatsing. Dan hoor je boven genoemde bedragen niet, maar een totaalprijs waarmee je dan maar akkoord gaat, denkende dat het allemaal heel veel werk zal zijn.

Verkopen de goede merken.
Wij hebben een zeer goede installateur (Manfred) getroffen (ZZP-er) die rustig, heel netjes en betrokken werkte.

Zie punt 1

Score voor 't Stokertje: 3.5/5